Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Att vara unga föräldrar- Alltid negativt?

Jag tror inte att det automatiskt är dåligt att skaffa barn ung, men jag tror att det nästan alltid är bättre att vänta tills man är lite äldre, vissa saker hinner man "växa ifrån" om man måste avstå dem tills barnen är äldre (öluff i Greklan, bo i kollektiv, dricka för mycket, ligga runt, bo på någons soffa, vara arbetslös, satsa på musikkarriären etc etc)

Varför bli vuxen tidigare än nödvändigt? 

• Selfish Geene
    xqz skrev 2011-08-01 16:02:08 följande:
    Jag har aldrig velat dricka för mycket, ligga runt och resa har jag redan gjort!

Om man lessnat på (eller inte gillar) att göra det du räknade upp och längtar efter ett litet barn så varför inte?
    Det finns en babiljard andra saker man kan göra när man inte har barn, det behöver inte vara något av sakerna jag räknade upp.

Finns det några goda skäl att inte vänta med att skaffa barn? 
  • Selfish Geene
    xqz skrev 2011-08-01 16:32:06 följande:
    Vissa trivs med att ha barn, Andra trivs med att festa och resa runt på luffning.
    Det är inte många som har pengar runt min ålder och yngre så alla unga har inte råd med utlandsresor.
    Föresten så går det lika bra att resa med barn. Vi har varit i Norge och Storbritannien sen vi fick första sonen.

Om man längtar efter barn och kan göra allt man vill med barn likaså utan så förstår jag inte varför man måste vänta Resa kan vi göra ändå, Fast vi har barn (Tog resa som exempel eftersom det var det enda du räknade upp som vi vill göra)
    odda skrev 2011-08-01 16:24:08 följande:
    jag vet hur det va att vara ung förälder fick line när jag va 19 år
    Vad trevligt :)
    Har du stött på några problem?
    Eller har du fått konstiga kommentarer?
    Man måste inte vänta med barn, men det finns heller inga goda skäl att inte göra det, barnen växer upp och flyttar efter 18-20 år oavsett om du skaffar dom när du är 15 eller 25, om du inte har tänkt skaffa ett helt fotbollslag har du gott om tid även om du inte stressar.

(har fått barn både som 18-åring och som 30-åring)
  • Selfish Geene
    Pontusprinsessa skrev 2011-08-02 11:24:04 följande:

Anser även att alla mammor är nog dom bästa mammorna för just sina barn 

hrm.. det där måste vara fl´s flitigast använda floskel.

• Selfish Geene
    Pontusprinsessa skrev 2011-08-02 12:08:33 följande:
    haha aah visst sörru så är det väl antar att du inte bor i hallsberg då för då inbillar sig faaan alla samma saker :D men skönt att veta att jag är inte ensam i mina hallucinationer :D
    Tycker alla i Hallsberg att pundare är bra föräldrar förutsatt att de har fyllt 25??
  • Selfish Geene
    Dohgon skrev 2011-08-03 08:22:45 följande:
    handlar väl inte om ålder, snarare mer om mognad. jag har inga problem med att man skaffar barn tidigt, har en kompis som fick barn när hon var 16.
    Däremot tyckar jag att det är synd att så många hoppas av gymnasiet och inte jobbar men producerar barn åt höger och vänster men inte har en tanke på hur de ska klara försörja dem.
    Mognad kommer med åren.

Därmed inte sagt att alla mognar, jag har träffat flera 35-åringar som inte är mogna nog att skaffa barn, men jag har inte träffat en enda 16-åring som är mogen att bli förälder 
Svar på tråden Att vara unga föräldrar- Alltid negativt?