• Kajee

Att vara unga föräldrar- Alltid negativt?

Welma skrev 2011-08-02 10:55:25 följande:
    Jag funderar mest på vad en 21-åring har för gemensamt med en 14-åring. Varför skulle man vilja bli tillsammans med en 14-åring då? Det är konstigt.

Sen tycker jag inte att modern har någon utbildning. Hon har enbart läst gymnasiet.

Sen ger jag blanka fan i hur gamla folk är. Men många unga människor verkar tro att alla är ute efter dem. De tror att de är i centrum. Vilket är okej, de är inte färdigutvecklade eller färdigvuxna. Jag tror också att det sliter på kroppen att få barn innan man är färdigvuxen.

...
    k girl skrev 2011-08-02 11:00:56 följande:

Och för att kommentera TS: nej, man behöver inte alls vara en bra förälder för att man har utbildning, mognad, kärlek, ansvarskänslor, bra ekonomi och god vilja. Faktum är att man kan vara en skitkass förälder. Och faktum är, också, att den 35-åriga morsan med försörjningsstöd och oordnade förhållanden kan vara en supermorsa. Vad vet du om det?

Det är lättare att vara en bra förälder under ordnade levnadsförhållanden.

Men ordnade levnadsförhållanden gör inte att man blir en bra förälder, lika lite som att oordnade levnadsförhållanden gör att man blir en kass.        

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Kajee
    Welma skrev 2011-08-02 11:56:28 följande:
    Men snälla nån. Man behöver inte ha mer energi för att man är 20. De flesta kommer nog ihåg hur det var att vara barn. Jag gör det, man glömmer inte bort det för man blir äldre.
    Jag har alltid undrat hur man kan "veta" så säkert hur mycket man är som förälder när man är 20 än 35. Dels är det individuellt, men sen är det väl väldigt svårt att veta hur man är som 35-åring när man inte varit där själv. Överhuvudtaget "vet" tonåringar enligt vad de själva tror så mycket mer än de som är äldre. När man blir äldre så inser man hur fel man hade då.

Det är min åsikt att de som har mest problem med att "Någon" ser der på unga föräldrar eller påstår att så många tycker att unga föräldrar är sämre, det är de unga föräldrarna själva. Jag kan inte påminna mig om att jag sett en enda tråd på FL tex som startats av en äldre förälder med syftet att klaga på unga föräldrar. Däremot så har unga föräldrar en enastående förmåga att uttala sig nedlåtande om äldre föräldrar i såna här trådar. Varför i hela ... gör ni en så stor grej av det?  
  • Kajee
    Donum skrev 2011-08-02 12:40:02 följande:
    Jag har inte använt någonting av mina minnen av hur det är att vara barn på min son. "Barnasinne" tror jag inte har med hur nära eller långt bort det var sedan man själv var barn, utan mer om personlighet. Min man är jättebarnslig och är snart 40. 

Mina barn tycker jag är allmänt pinsamt när jag tar fram mitt barnasinne. Dom påstår att 40+ inte ska vara barn.
Svar på tråden Att vara unga föräldrar- Alltid negativt?