• Welma

Att vara unga föräldrar- Alltid negativt?

Jag funderar mest på vad en 21-åring har för gemensamt med en 14-åring. Varför skulle man vilja bli tillsammans med en 14-åring då? Det är konstigt.

Sen tycker jag inte att modern har någon utbildning. Hon har enbart läst gymnasiet.

Sen ger jag blanka fan i hur gamla folk är. Men många unga människor verkar tro att alla är ute efter dem. De tror att de är i centrum. Vilket är okej, de är inte färdigutvecklade eller färdigvuxna. Jag tror också att det sliter på kroppen att få barn innan man är färdigvuxen.

• Welma
    Pontusprinsessa skrev 2011-08-02 10:26:06 följande:
    Finns väl för och nackdelar för alla oavsett ålder men unga föräldrar har mer energi än en ex. 35 åring och kommer mer ihåg hur det var att vara barn själv. Så jag tycker det är bra att unga föräldrar finns =) Som för mig och killen båda är välutbildade med flera körkort var och en ekonomi som är långt bättre än en medelsvenssons men vi tog studenten förra året så därför är det gnäll för att vi väntar vårat andra barn nu. Så folk kommer nog alltid se ner på yngre som får barn tyvärr :/
    Men snälla nån. Man behöver inte ha mer energi för att man är 20. De flesta kommer nog ihåg hur det var att vara barn. Jag gör det, man glömmer inte bort det för man blir äldre.
  • Welma
    Pontusprinsessa skrev 2011-08-02 11:53:21 följande:
    Ja det är mkt möjligt och sånt kommer ju med åren men en yngre är inte sämre än äldre och för det betyder det inte att äldre är dåliga. Men om jag tar det från min synpunkt så anser alla "vuxna utomstående" att jag skulle gjort abort nu och bara haft ett barn för jag har inget jobb eller livserfarenhet och det tycker jag är fel . Men hade jag varit i 30 års åldern så hade ingen gnällt. För då är man plötsligt mogen för barn
    Folk hade gnällt då med.

Varför uppfattar du folk om de har något emot dig för att du just är ung och förälder?
  • Welma
    Pontusprinsessa skrev 2011-08-02 12:03:56 följande:
    Just därför. Man kommer till en punkt där man tröttnar på allt gnäll och får man höra massa gnäll jämt så sätter det sig på psyket. Och hade folk inte gnällt så förbannat så kanske till och med jag hade klarat av att ha barnvakt men i hallsberg så funkar det inte så för där funkar det så här:
    ung med barnvakt ibland-dålig mamma
    Ung med mer än 1 barn-slampa-dålig mamma
    ung - dålig mamma

Äldre- kanon bra mamma
    Äldre som tex pundar- bra mamma för hon är ju iaf äldre.

Så ja man kan bli trött på gnäll
    Du inbillar dig saker.
  • Welma
    Serenity2011 skrev 2011-08-02 12:07:10 följande:
    Blir så jävla arg på all skit unga föräldrar får ta.
    I sverige är normen att båda föräldrarna gjort karriär och har bra löner innan bebisarna kommer. Gärna att man är runt 30 år också.

Men så är det inte överallt i världen. Och viktigast av allt - det är varken en självklarhet eller naturligt att det ska vara såhär!

Det finns massa olika familjekonstellationer och vad spelar det för roll så länge det funkar?
    Vad är det som är så hemskt med att mannen försörjer familjen och kvinnan är hemmafru eller börjar plugga när barnen är lite äldre istället för innan man fått barn överhuvudtaget?

Det enda positiva med normen är att man har det bättre ekonomiskt. Och att båda föräldrarna bidrar med pengar.
    Men tycker förövrigt det finns mycket mer positivt med att vara ung förälder än "medelålders" eller gammal.
    Pengarna kommer. Man kan plugga och skaffa jobb även efter barn.
    Alla föräldrar får ta skit. Unga föräldrar verkar dock hänga upp sig just på det, att de är unga föräldrar.
  • Welma
    Pontusprinsessa skrev 2011-08-02 12:08:33 följande:
    haha aah visst sörru så är det väl antar att du inte bor i hallsberg då för då inbillar sig faaan alla samma saker :D men skönt att veta att jag är inte ensam i mina hallucinationer :D
    Du bor i småstad? Där snackar väl alla skit om alla. Så det är inte bara du. Vem snackar du skit om?
  • Welma
    Pontusprinsessa skrev 2011-08-02 12:12:24 följande:
    Ja du hon kallas för klamydia jossan sen har vi ju ryamattesara åh guuud vad jag snackar skit om dom :D Om dom ändå bara visste...

Näe du det finns faktiskt folk som inte snackar skit trott eller ej. Men är det inte så att genom sig själv känner man andra?? Så då vet vi ju bara hur du är som person eftersom du ANTAR att bara för man bor i storstad så snackar man skit.
    Jag tror nog att du pratar om folk i bygden, även om du kanske inte uppfattar det som skitsnack. Folk i småstäder gör sådant, när alla känner alla.
  • Welma
    Pontusprinsessa skrev 2011-08-02 12:16:19 följande:
    Nej du jag och mina vänner har faktiskt annat att prata om ist för vad folk gör och inte gör med mera. Men hur du och dina vänner gör är upp till dig men andra människors liv intresserar inte mig ett dugg. Så jag behandlar folk som jag själv vill bli behandlad.
    Fast du snackar ju skit om äldre föräldrar. Att de inte har lika mycket energi, vad det nu handlar om.
  • Welma
    Pontusprinsessa skrev 2011-08-02 12:30:55 följande:
    nej det gör jag ju inte om du läser dom andra inläggen. Men du verkar ju hängt upp dig på ett exempel och då får det stå för dig
    Du skrev att unga föräldrar har mer energi, och kommer ihåg hur det är att vara barn. Båda två är helt vansinniga exempel, och den ena är helt orelevant.

Man ska vara förälder, inte barn.
  • Welma
    Pontusprinsessa skrev 2011-08-02 12:36:28 följande:
    Ja man ska vara förälder men skadar det att ha barnasinnet kvar??? 
    Och det kan man inte ha när man är 35?

De flesta har nog det kvar.
Svar på tråden Att vara unga föräldrar- Alltid negativt?