• Nette

Hur länge har man ont i halsen?

Hur länge har man ont i halsen ungefär, när man är förkyld och hostig och har ont i halsen. När brukar det börja vända? / Nette

• Svar på tråden Hur länge har man ont i halsen?
  • Gubbas

Det är nog rätt olika skulle jag tro. Mitt brukar sitta i ca två dagar, men för min kompis tog det 4 dagar sist. Beror nog också på om det är "vanligt" halsont eller halsfluss.

• Nuk

När jag var gravid förra gången drabbades jag av torra slemhinnor i halsen, jag hade JÄTTEont i halsen i två omgångar ca tre veckor varje gång. Det var fruktansvärt

• Xara

Nette: Jag vill absolut inte skrämmas, men jag hade en hopplös förkylning strax efter att jag fick barn (jag helammade då)... den drog ut i otroliga SEX VECKOR och det halsonda gick bara runt runt i halsen... det var virus och icke behandlingsbart, bara att vänta ut... SUCK!! Verkligen förfärligt. Men NORMALT ska man ju bara ha förkylningsont i halsen ett par tre dagar. Ring sjukvårdupplysning eller vårdcentral och fråga om du tycker det drar ut på tiden!

• Nette

det har börjat vända för oss båda nu! tack för alla svar. var lite rädd att 6-åringen inte skulle hinna bli frisk till julafton. håller tummarna nu.

• Myslan me Zac

Jag har haft ont i halsen nu i 3 veckor och jag håller på att bli galen. Det kändes bättre en dag men sen nästa så var det tillbaka igen . Har säkert drabbats av det som Xara beskrev, jag hoppas jag mår lite bättre på julafton iallafall.

• Nette

Mitt vill inte heller ge sig! håller på som myslan me zack

• Nette

Faan jag har ont fortfarande! brukar man hålla på i över en vecka?

Svar på tråden Hur länge har man ont i halsen?