Hur lång tid efter förlossningen tog det innan er foglossning blev bättre?
Hej, hopp!
Födde barn 22 juli, alltså för 10 dagar sedan. Hade gräslig foglossning denna graviditet och var i princip sängliggande under de sista tre månaderna. Under graviditeten sa barnmorskor och sjukgymnast (som jag fick akupunktur av, träning kunde jag se mig i stjärnorna efter..) att foglossningen skulle bli SÅÅÅ mycket bättre efter förlossningen för att så småningom försvinna helt. Känner INGEN skillnad ännu, vilar och hoppar på mina kryckor precis som när jag var höggravid.
Stödbältet gör fortfarande för ont att sätta på. Jag fortsätter att använda tensen som vanligt och hasar på rumpan upp och ner för trappan hemma med benen tätt ihop (litet tips för er andra drabbade med trapp). Har ringt sjukgymnasten för jag ville fortsätta med akupunkturen för att försöka hjälpa läkningen på traven men hon säger att det inte behövs, att jag bara ska vila. Nu säger hon helt plötsligt att det kan ta upp till 1,5 år tills fogarna är helt läkta!!!
Försökte mig på en liten promenad på 100m utan kryckorna fem dagar efter förlossningen, ville så gärna stoltsera med vagnen! Det resulterade i att jag fick så ont att min väninna fick springa och hämta kryckorna och jag bölade av både smärta och besvikelse.
Har fått en tid hos kiropraktor om en vecka, hoppas mycket på det. Min sjukgymnast misstänkte att jag hade ett diskbrock förutom foglossning med tanke på hur min smärta satt.
Oj, vilket långt gnäll, sorry!
Skulle gärna vilja veta hur det varit för er andra med svår foglossing? Någon som känner igen sig? Har ni några tips?
Tacksam för svar, kämpa på alla andra med trasiga gravidkroppar!!