Inlägg från: Altezza |Visa alla inlägg
  • Altezza

Vårbebisar Uddevalla 2012!

Gott att han har ett jobb han tycker om! Det har min man också. Han åker 5.15 på morgonen och kommer hem kanske runt 6-7 tiden, men han e däremot ledig fredagar just nu, så det funkar ju med långa dagar. Ibland har han jobbat natt också på det, då kan jag knappt sova alls...

Diggiz, visst är det så att vi är i typ samma vecka? Jag är i vecka 8 nu, (7+6)...Har det börjat synas på dig ännu?

• Altezza

Ja det är ju inget roligt att vara själv med en liten, hoppas det löser sig iaf! Min man hönger med på hjärtljud och ul, då tar han ledigt dom timmarna. Annars går jag själv, då det mest är prover som tas på mig, sen får han reda på allt när vi ses på kvällen ändå

känner allt att magen putar lite, vissa tajta byxor klämmer, vilket inte känns skönt. Jag har också gått upp något kilo, så just nu ser det väl mest ut som det tydligen är livmodern stor som en apelsin just nu Å det är precis vad det känns som

Nu åker vi  till Liseberg

• Altezza

Diggiz: Hur gick första arbetsdan efter semester?

• Altezza

Jo det blev en jättebra dag! Soligt och lagom varmt JAg fick allt åka några karuseller, typ barnkaruseller i stil med farfars bilar och sagoslottet. Snurrade det för mycket blev jag jätte illamående! Men barnen var supernöjda!

Våran rektor är inte på skolan så mycket, så han vet inget än, men vi ska iväg på konferens i slutet av veckan, så då får jag nog chansen å berätta.

En av lärarna sa en sak som jag inte vet hur jag ska ta det..."Ja det var ju en bra resurs jag valde" sa hon när jag berättade. Jag är i hennes klass ett par lektioner, har även klassen själv två gånger. Förstår att det kan förstöra vissa planer, men kändes inte så kul att höra...Läraren jag jobbar mest med, blev iaf glad

• Altezza

shit vad jag har vart surmulen dessa dagar, blir irriterad för minsta grej Idag på väg hem från jobbet, när jag körde in en av torp-rondellerna, kör en idiot in i rondellen utan att titta åt mitt håll, så jag fick tvärbromsa! Gissa om jag blev rädd, å sen förbannad! ringde min man å bad han lugna ner mig! Då ville han ha reg. nummret. Han fick det å ringde upp gubben Som verkade förstå att han gjort något fel, som tur va! Tog ett tag innan jag hade normal puls efter det. Kör ju inte bara runt med mig, utan ett till liv! Ja snacka om att hormoner styr just nu!

Har precis vart nere å grävt fram mina gamla mammakläder, dom låg i en stor säck med bebiskläder Å så smått, och å vad jag längtar

Imorgon jobbar jag bara 8.30-12, sen ska vi iväg på k-dagar i kungälv, sova på hotel och äta mest hela tiden Ja lite arbete blir det väl också

• Altezza
    diggiz skrev 2011-08-17 20:49:49 följande:
    Låter trevligt med hotell och Kungälv. Vi har en tur till Liseberg inbokad fredag eftermiddag och kväll istället. Blev lite trött bara när jag insåg att hemkomst är planerad runt 24... Snark... Och så ska jag på 40-årsfest på lördag. Ojojoj... Lägger mig ju typ 21 på kvällarna! Hur ska detta gå...

Folk kör som idioter i rondellerna i den här stan så jag är ju inte direkt förvånad...

Berättat för Anders ännu? 
    Nä inte än, när jag fick reda på att han var på skolan...hade han redan åkt. Jag har vart helt själv på en avdelning, så jag har fått hålla mig på den, självklart den längst bort i skolan. Fick maila honom om specialkost inför middagen imorgon kväll...inga skaldjur eller gravad och rökt lax...Kändes inte okej att maila en sådan nyhet, så jag väntar tills vi ses imorgon.

Ja nu när de ändå har byggt klart korsningen vid siba, så tänker jag köra gamla vägen igen, starting tomorrow!

Känner igen den dära tröttheten Hoppas du får en trevlig helg!!!
  • Altezza

Diggiz: Hade ni det bra på Liseberg?

Jag skulle vilja våga säga att mtt illamående är på väg över Men ska väl inte säga för mycket! Men jag har faktiskt inte mått så dåligt alls dom senaste dagarna Hoppas!

Idag ska vi på 30 års fest! Ska bli skoj.

• Altezza

Va kul å få ge glädjebesked Min mamma blev så glad att hon började gråta

Mitt illamående verkar visst inte alls ha försvunnit Igår efter maten mådde jag apa, la mig i ett mörkt rum å funderade på om/när jag skulle spy Rynkar på näsan

Diggiz, hur mår du?

• Altezza

Mina mammajeans gick sönder idag Skrikandes Köpte dom när jag väntade minstingen, och har använt dom flitigt, även när jag inte vart gravid Riktigt sköna! Så idag sprack dom pga av förslitning, tyget hade blivit ubertunt och när jag satte mig i bilen imorse så sa det knak!

Så nu måste jag köpa nya jeans

Jag sover som jag brukar, men är däremot uppe minst en gång för att kissa, helt galet!!

Nästa vecka ska jag till bm Längtar

• Altezza

Idag fyller mitt äldsta barn 6 år Helt tokigt vad tiden går fort!

Jag ska också till bm på torsdag nästa vecka

Inget roligt med ryggproblem, särskilt inte sen när man har stor mage! Hoppas du snart mår bättre!

Dom hade fått in massa mammajeans på hm såg jag, så där blir det nog lite shopping i helgen

Ett tips om du inte sover bra på natten pga ryggen, är att införskaffa en stor amningskudde i bomull! I 6 års tid har min fått vara med i sängen, särskilt när jag var gravid med minstingen. gått å stöja upp magen, ryggen och ha en del mellan knäna. Den är bäst!

Svar på tråden Vårbebisar Uddevalla 2012!