• nobilis

Vår hund bet min son i ansiktet

Snälla Ts, ta ALDRIG mer hem er hund. Se till att den kommer till ett bra hem istället. Eller avliva den. Det kan inte bli värre än vad den stackars hunden fått genomlida hemma hos er.
    Den har blivit trakasserad, påkörd, biten, trots varningar lyssnar ingen på den. När den nu då har ont och verkligen markerar så blir HUNDEN utskälld, bunden och utfryst från sin flock. Det kan inte bli mycket värre än så för en hund.
    Så jag ber dig TS, låt hunden bo någon annan stans, Och lär din son hur man umgås med djur innan ni tar hem något annat husdjur.

• nobilis
    Anonym skrev 2011-08-02 11:04:57 följande:
    Tack för svar och åsikter.. Vissa av er tar jag mindre på allvar. Borde ha fattat vilken nivå på vissa svar det skulle bli - det är ju fl.
    Jag hoppas verkligen att du insett att detta inte var hundens fel, utan erat.
    Och att ni omgående gör något åt hundens situation. Samt att ni inte skaffar nya husdjur, oavsett art.
  • nobilis
    Anonym (1) skrev 2011-08-02 15:07:45 följande:
    Tyvärr så verkar inte ditt barn moget att ha husdjur och hunden är inte heller så pass tålig att den accepterar vilken behandling som helst.
    Vilken levande varelse är så tålig att den accepterar vilken behandling som helst ?
  • nobilis
    riboflavin skrev 2011-08-02 14:33:01 följande:
    Hade besök av en bekant med 3 barn i förra veckan som blev mycket irriterad när jag såg till mina djurs bästa och förbjöd barnen att gå fram till dem, eftersom de inte kunde låta bli att leda runt hundarna, "tvångsklappa" mm.
    De får inte komma tillbaka hit om de inte accepterar mina regler, för hur hade det sett ut om mina två hundar hemma hos dem jagade in barnen i hörn och höll fast dem?
    Jojio, och så blir folk förvånade och upprörda när hunden tröttnar på tvångsklappar och påträngande lekar och säger ifrån. Då är den helt plötsligt agressiv, opålitlig och ska avlivas bums. Hundar är inga levande gosedjur som tål allt alltid.

All heder åt dig som sa ifrån
  • nobilis
    Anonym (1) skrev 2011-08-02 15:54:02 följande:
    Sluta fjanta dig. Vissa hundar är mer tåliga än andra. Det finns till och med sådana som tolererar att bli burna i svansen av ett barn utan att bitas. Därmed inte sagt att det är ok för barnet att göra det!
    Jag fjantar mig inte. Det finns dom som faktiskt tycker så att djur ska finna sig i vad som helst utan att sägaifrån.
    Det är så man blir mörkrädd ibland när man hör vissa resonera.
    Men du tillhör väl inte den kategorin av idioter då tack och lov.
  • nobilis

Detta blir bara värre och värre.
    Ni har alltså varit medvetna om att hunden har en skada i höften som orsakar den smärta  ?
    Ändå låter ni er son härja med det stackars djuret.
    Helt ärligt vet jag inte vad jag ska tro om dig Ts längre, driver du med oss eller är detta sant ?
    Och att redan nu sitta och planera nytt hundköp - Varför ? Förhoppningsvis har sonen lärt sig mer om ett par år, men ändå. Ni framstår knappast som en djurvänlig familj. 
    Det är få trådar som berört mig så illa som denna har gjort. Att läsa om hur du behandlat en hund som har ont fick mig nästan i tårar. Och det ska mycket till för det, men du lyckades.

Svar på tråden Vår hund bet min son i ansiktet