Inlägg från: Mimmi86 |Visa alla inlägg
  • Mimmi86

Jobba - spy?

Jag åt postafen till v 14-15 jag skulle annars ha bott på toaletten, men det funkade kanon med mig. Mådde inte dåligt under dagen men på em/kvällen/natten var det som värst.. men tog jag en tabl var 12e timma så hjälpte det mig kanon, och då jobbar jag inom vården där det förekommer en heeel del "äckel" som man tycker som gravid, annars bryr jag mig inte alls... lustigt hur våra kroppar förändras med en massa hormoner ;)

Min bm rekomenderade en natrulet eller vad dom kallas, om man inte fick behålla något, för att just få i sig lite, lite näring.
    (Barnet får ju sitt oavsett, den förses ju först)

_-*-_BF 110911<3
  • Mimmi86
    Kokosflingor skrev 2011-08-02 11:26:25 följande:
    Okej, tack för svar! Ska nog prata med BM och testa åksjukemedicin, om det inte hjälper kan jag ju ge mig på postafen. Tack så mycket! Det är hemskt att må så dåligt.. Men vad gör man inte för sin bebis
    postafen är receptfritt och är åksjukepiller... min bm rekomenderade det :)
    Så du kan med gott samvete ta det, påverkar inte fostret eller något sådant.
    Seaband har jag hört att det funkar sådär iaf i min vänkrest så köpte aldrig det.

Visst är det!! Inget jag saknar ;) men vet i tusan om halsbrännan är så mkt bättre, men Rennie är min allra bästa vän nu ;) Men bara härda ut, 5v kar bara!! :)
    Och som sagt vad gör man inte för sitt lilla hjärta där inne, som man redan älskar så mkt :)
    _-*-_BF 110911<3
  • Mimmi86
    Kokosflingor skrev 2011-08-02 11:36:28 följande:
    Åh halsbrännan låter inte så rolig direkt :O. Kanske får man det sen när illamåendet försvunnit :P. Men vad kul med bara 5 veckor kvar!!! Hoppas allt går bra! Lycka till. Kram   
    Nja det är inte så kul, man  lär sig vad man helst ska undvika så småning om, men jag vill ju ha stark mat eller kolsyrat att dricka så vissa dagar är hemska, men rennie hjälper kanon bra! på ett par minuter :)

Oh ja! Inte klokt vad fort det gått! Inte längesen man satt där med plusset i handen första dagen på året! :)
    Efter v.15 tyckte jag det rulla på rätt fort :)
    Och eftersom jag jobbar inom vården så fick jag beviljad gravpenning.. sök det du med eftersom du ska jobba med barn, det är ett tungt arbete i sig med barn som ska lyftas och osv... Du får tidigast gå hem 60 dagar innan bf. OM du blir beviljad...
    Men sök i god tid :) Många som fått vänta på svar, jag hade jätte tur som fick besked efter 2v. 

Tack, hoppas du får bukt på illamåendet, brukar ju avta efter v 12, så inte långt kvar dit för dig...och jag hoppas din grav fortskrider kanon bra :) kram
    _-*-_BF 110911<3
  • Mimmi86
    Mariamx skrev 2011-08-02 11:42:06 följande:
    För mig hjälper endast lergigan, lergigan comp. Måste skrivas ut av läkare. Brukas ges till gravida kvinnor, men vissa jag blir skittrött av dem, man är sömnig jämt. Jag tar en halv dos om dagen vid behov istället för 4. Plus, alla ev biverkningar gör att jag vill ta så lite som möjligt.
    åh tröttheten är en riktig biverkning men man får vila mitt på dagen eller ta dessa tidiga kvällar redan kl 19-20 som tur är det en övergång sedan ;)

Kolla dom ditt järnvärde och så då? De kolla mitt ganska fort efter att jag nämnde att jag var sååååå trött, visade sig att min järnvärde låg i botten i stort sett..
    _-*-_BF 110911<3
Svar på tråden Jobba - spy?