Inlägg från: Juliii86 |Visa alla inlägg
  • Juliii86

BIM - Lista September

Oj vad många som är första försökare Vad spännande! Själv har det gått 3 år och jag har ännu inte lyckas behålla graviditeten men nu hoppas jag innerligt med hjälp av provera och pergotime som ska stärka min ÄL. Nu vet jag inte hur lång menscykel jag har eftersom jag började med provera den 27 juli och fick mens den 8 augusti. Mina äl stickor har visat ganska så svagt fram till idag började den blir starkare. Det känns som äl börjar närma sig. Jag satte min BIM datum den 6:e men jag ändrar den sen när jag får starkt utslag på äl stickan. Lycka till tjejer!

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}

1.   Pacgirl, 2 barn, 4:e försöket.
    2.   Mamma Kimchi, 1 barn, 3:e försöket
    3.   Emmavaupptaget, inga barn, 1:a försöket
    4.   Bevingad, inga barn, 3:e försöket.
    4.   Bettan02, inga barn, 5:e försöket
    6.   Juliii86, inga barn, försök sen 08', 4 MF, PCO, provera+pergo
    7.   Sunglow, inga barn, 1:a försöket.
    7.   Babydoll, inga barn, 4:e försöket.
    8.   Mel83, inga barn, 5:e försöket.
    9.   Rebecca1, inga barn, 5:e försöket.
    11. mi Amore, inga barn, 4:e försöket.
    11. Doudou, 1 barn, 2:a försöket.
    11. Oklart, 1 barn, 4:e försöket
    12. måndagsbarn, inga barn, 4:e försöket
    13. Randiga Rut, 1barn, första försöket
    16. LovisaCÖG, inga barn, 2:a försöket
    18-20, Nenan, Inga barn, 3:e försöket
    19. scooby, 2 barn, 2: försöket
    22. Trollanna, inga barn, fjärde försöket

SkålAntal på listan: 18

19*0,2=  3,8 personer borde bli gravida. Solig

Gravid Plus Gravida  Plus Gravid

Hjärta Bättre lycka nästa gång! Hjärta

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Juliii86

Ändrar min BIM datum till 5:e sept eftersom jag fick starkt utslag på äl sticka. Nu ska det gunga i sängenFlört

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}

1.   Pacgirl, 2 barn, 4:e försöket.
    2.   Mamma Kimchi, 1 barn, 3:e försöket
    3.   Emmavaupptaget, inga barn, 1:a försöket
    4.   Bevingad, inga barn, 3:e försöket.
    4.   Bettan02, inga barn, 5:e försöket
    5.   Juliii86, inga barn, försök sen 08', 4 MF, PCO, provera+pergo
    7.   Sunglow, inga barn, 1:a försöket.
    7.   Babydoll, inga barn, 4:e försöket.
    8.   Mel83, inga barn, 5:e försöket.
    9.   Rebecca1, inga barn, 5:e försöket.
    11. mi Amore, inga barn, 4:e försöket.
    11. Doudou, 1 barn, 2:a försöket.
    11. Oklart, 1 barn, 4:e försöket
    12. måndagsbarn, inga barn, 4:e försöket
    13. Randiga Rut, 1barn, första försöket
    16. LovisaCÖG, inga barn, 2:a försöket
    18-20, Nenan, Inga barn, 3:e försöket
    19. scooby, 2 barn, 2: försöket
    22. Trollanna, inga barn, fjärde försöket

SkålAntal på listan: 18

19*0,2=  3,8 personer borde bli gravida. Solig

Gravid Plus Gravida  Plus Gravid

Hjärta Bättre lycka nästa gång! Hjärta

• Juliii86

Pacgirl: stort grattis

• Juliii86

Jag har BIM den 5 =)

• Juliii86
    Rebecca1 skrev 2011-08-29 19:34:14 följande:
    Pacgirl, ja jag hoppas ju att det är samma för mig såklart :) Hur går det för er andra med bim snart? Någon som känner något?
    Jag har inte bim förens om en vecka. 3 dagar efter ÄL blev mina bröst jätte ömma. Det svider, det gör ont och det går inte ens röra vid dom.
  • Juliii86
    Rebecca1 skrev 2011-08-29 20:50:05 följande:
    Juliii86, Brukar du ha så? Jag brukar nämligen få ömma bröst en vecka innan mens. "känner" du dig gravid? När tänkte du testa?
    Jag minns inte riktigt om jag brukade ha så.. det kan hända att jag har haft det förut. Nä, känner inte mig gravid.. ibland ömmar det lite i äggstockarna men det är något säkert pergotime tabletterna som gör att jag har ömma bröst och lite öm i äggstockarna. Jag tänkte testa mig den 4:e om jag inte blir väldigt sugen på att testa innan dess.. när ska du testa dig?
  • Juliii86
    Rebecca1 skrev 2011-08-29 21:36:32 följande:
    Jag har ju bim 5 sept och jag kommer inte kunna hålla mig, kanske testar på lördag. Har beställt test om kommer i morgon. Ömma bröst är ju ett typiskt grav-symptom, har 2 gravida kollegor. Bådas graviditeter började med ömma bröst, så det kanske kan vara något där för dig :)
    Jaså? Har du också BIM den 5 september Hoppas vi plussar samtidigt! Jag vet faktiskt inte, vill ju hoppas på att det kan vara gravsymtom men oftast så säger alla att ömma bröst kommer innan mens. Vet inte vad jag ska tro.
  • Juliii86

Hej.. Jag har inte kunnat flytta ner mig till "bättre lycka nästa gång" för jag har inte fått mens än. Jag äter som sagt provera och pergotime. Det kan hända att jag inte hade någon ägglossning denna och kanske därför som jag inte har mens nu. Jag har inte testa mig sen i måndags å jag inte har några tester kvar hemma förutomtt digitalt veckoindikatorn men den ska jag spara tills jag får plus. Få se hur det kommer gå. Har även bokat telefontid med gyn läkaren för att fråga hur jag ska göra nu. Nu vet ni hur det ligger till hos mig...

• Juliii86

Direkt efter att jag skickade inlägget så fick jag mens. Är det någon som kan flytta ner mig.. sitter nämligen inloggad i telefonen. Lycka till ni andra!

• Juliii86
    finskaflikkan skrev 2011-09-07 19:33:23 följande:
    Jag har ringt till gyn här hemma och pratat ut lite. 
    Dom som vet vem jage.. Vet ju hur vissa saker ligger till.

Har jag inte blivit gravid i november/december skulle jag få hjälp lovade dom med äggstimulernade medicin... Va e de? Vet ni här inne? 
    Det är pergotime Det fick jag utskrivet förra månad och ska ta en till nu när jag har fått min mens för att stimulera ägglossningen.

"För patienter med störd ägglossning tillämpas hormonell stimulering av ägglossningen. Denna görs antingen med preparatet Pergotime (clomifencitrat) i tablettform, eller med FSH-preparat som Menopur, Puregon eller Gonal-F, som injiceras. FSH är det hypofyshormon som stimulerar äggstockarnas äggblåsor att växa till, så att normalt en äggblåsa blir mogen och kan släppa ut ett moget ägg. Pergotime "lurar" hypofysen att insöndra mer FSH. "

Kopierad från www.linne.se/stimulering/
  • Juliii86
    finskaflikkan skrev 2011-09-07 20:38:06 följande:
    ååh. Låter kul.. typ.  
    Hoppas de tar sig innan. Tungan ute 
    Har hört att man av pergotime tabletterna kan få flerbördsgraviditet? Stämmer de? 
    Hehehe

Japp, vissa kan få tvillingar, trillingar osv. Risken finns att man blir flerbördsgraviditet därför är det viktigt att man kollar upp det med VUL så att man inte släpper för många ägg.

Själv fick jag diagnosen PCO i juli för han kunde se små pärlhalsband på min vänstra äggstock (för vissa har dom på båda äggstockarna) sedan fick jag ta blod prov för att kolla om jag har hormonrubbning. Blodprov var för FSH, prolaktin och sköldkörtel. Allt såg bra ut förutom FSH som var för högt värde på 12.
  • Juliii86

Märkte att jag skrev fel.. fick diagnosen i Juni...

Svar på tråden BIM - Lista September