-
Oh, yes!! :) :) Och TACK för att du delar med dig!! Det känns som om min upplevelse är väldigt lik det du beskriver! På söndag testar jag.... om jag inte får det där andra testet imorgon då... hehehe!!Pacgirl skrev 2011-09-01 19:57:58 följande:hehe nu kliar det i fingrarna va ;D
-
Hm. Mina bröst ömmar lite till och från, känner mig svullen om magen OCH hade lite lätt illamående igår.... Imorgon, ÄL+7, tar jag ett testlagret-test!! Jag hoppas verkligen att det inte är en hormonchock á la post hormonspiral... Men å andra sidan, det är första försöket så jag känner verkligen ingen stress. Naturligtvis önskar vi innerligt att det ska gå fort, fort, men det får gärna bli ett juni-juli barn också. Så det borde ju inte vara sken-gravid-tecken tänker jag... Passar på att heja-på livmodern iaf!! :) Heja, heja!!
-
Åh!! Stort GRATTIS till dig Bettan! Jag har använt mitt enda test förgäves i morse men nästa vecka kommer det nya. Så...
...jag lär nog hänga med dig ner i testoholic-träsket ett litet tag framöver!!emmavaupptaget skrev 2011-09-04 13:34:48 följande:Oh no, jag har blivit en testoholic :O Har testat mig 2 ggr både idag och igår :P Fy vad hemskt detta är :S -
Jag ska testa ett grav.test från prokalma som ska kunna visa tidigt... det ska kunna användas 2-7 dagar efter befruktning och har en bättre känslighet (hCG 20mIU/ml). Kolla http://www.prokalma.se/graviditetstest Har någon här testat detta innan? Mitt första bör komma när som helst nu... men tänkte att jag skulle vänta tills slutet av veckan innan jag testar... om jag kan... hehe.Rebecca1 skrev 2011-09-05 10:45:16 följande:Tråkigt, när hade du BIM, idag?
Jag har BIM idag, inget har dykt upp ännu, prickade ÄL denna månad (glad gubbe på cb) men testade neg med testlagret (som ska kunna visa sååååå himla tidigt) i lördags eftermiddag. -
Men!! Har du inte fler test hemma?? Det kan ju vara ett positivt! Åh, häller tummarna för dig!Rebecca1 skrev 2011-09-05 21:12:19 följande:Testade nu ikväll, fick ett sånt där sytunt smalt steck på cb, har fått det 2 ggr förut och sett andra här på fl som fått det alltså spökstreck..... Tråkigt :( dock ingen mens ännu. Hade ju ÄL utslag för 14 dagar sedan och trodde, tack vare tidigare ÄLtest, att min lutealfas var 14 dagar men det innebär alltså att den också varierar.... -
Ett litet låttips så här under resans gång: Miss Universum – Fertilize
-
Börjar bli lite nervig nu!! Väntar fortfarande på att få hem ett test... Det är så mycket som känns nu så jag blir lite förväntansfull!!
-
Upptäckte precis att det kommit ett test med posten idag... hade tänkt testa på lörd. men jag var sååå kissnödig... dock neg. Jaha. Det känns mer å mer som mensvärk. Tror att jag får mens på lörd. eller natten till sönd., en känsla bara...
-
Det är ju ett gott tecken Lovisa!! Hoppas!! :)LovisaCÖG skrev 2011-09-10 22:30:39 följande:Trodde jag fick mensen i fredags för fick en liten blödning på förmiddan men va försvunnen på eftermiddan:O har inte sett den sens:S men kanske bra?:)
Bim i morgon och jag har mensvärk som bekräftar att den bör dyka upp i natt. Jag var så dåligt förberedd på att min längtan känns så starkt redan, det Är ju bara försök ett och det ÄR ju ingen stress... än... Åh!! Mental meltdown så här en lördagskväll! Om ändå jag å min man kunde alternera... Träffade en klok läkare en gång som menade att det bara är oplanerade graviditeter som varar 9 mån., vi som önskar/planerar är gravida från den dagen vi börjar planera, även om fröet inte börjar gro förrän v.2 i magen... -
(( GRATTIS DOUDOU!! )) Här händer det ingenting...Doudou skrev 2011-09-11 11:11:57 följande:Var tvungen att åka och köpa ett CB också....plus där med! Oooh, jag är så lycklig! Lyckofnatt och bebislängtan här idag!
-
Eller hur?! Ingenting har hänt här i dag. Verkligen INGENTING. Har ingen mensvärk å inga andra känningar heller... skumt. Men den lär nog komma i natt istället. Tror verkligen inte att jag e med barn då borde det där tidigt-testet visat svagt iaf. i torsdags...LovisaCÖG skrev 2011-09-11 14:10:45 följande:Det va mig allt en klok läkare:P haha det stämmer nog på ett sätt:) hur har det gått? Fick du din mens i natt som du trodde? (hoppas inte:P) hihi
-
En tanke: Jag tycker att det känns lite sorgligt att byta lista och människor 1 gång varje månad... varför inte göra en ÄL/BIM-lista och en BF-lista så kan vi fortsätta att följas åt, peppa varandra å dela tankar?! Eller tycker ni andra att det är skönt med ett miljöombyte? Jag hänger mer än gärna med er ett tag till framöver iaf.!!
-
Jag tänkte mig 2 olika listor men att vi ändå följs åt, annars kommer det nog bli lite spretigt...
-
Jej!! :=)Pacgirl skrev 2011-09-11 17:56:45 följande:OK...BF tråden !!! Välkommna!
www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61023162.html -
Vad ska vår äl/bim-tråd heta då?!

-
BIM 
1. Pacgirl, 2 barn, 4:e försöket.
2. Mamma Kimchi, 1 barn, 3:e försöket
4. Bevingad, inga barn, 3:e försöket.-nästa bim 30e sept
4. Bettan02, inga barn, 5:e försöket
5. Juliii86, inga barn, försök sen 08', 4 MF, PCO, provera+pergo
5. Rebecca1, inga barn, 5:e försöket.
6. Emmavaupptaget, inga barn, 1:a försöket
7. Babydoll, inga barn, 4:e försöket.
8. Mel83, inga barn, 5:e försöket.
9. LovisaCÖG, inga barn, 2:a försöket
11. Randiga Rut, 1barn, 1:a försöket
11. Doudou, 1 barn, 2:a försöket.
11. Oklart, 1 barn, 4:e försöket
12. måndagsbarn, inga barn, 4:e försöket
12. jiipii
13. Lisbett, 1 barn, 1:a försöket
14. Kärleksärtan, 1 barn + 1 bonus, 1:a försöket
16. Belle85, inga barn, 1:a försöket
18-20, Nenan, Inga barn, 3:e försöket
19. scooby, 2 barn, 2: försöket
20. finskaflikkan, 2barn, 5e försöket.
20. houseinthecuntry, 6e försöket, två mf
20. Vili 1 barn 11:e försöket
20. Sofiato 1:a försöket efter mf
22. Trollanna, inga barn, fjärde försöket
26. Veronica78, 2 barn, 8:e försöket.
26. Elskling123, 0 barn, 2:a försöket
28. Kärleksmamman, 1 barn, 2:a försöket
30. Bevingad inga barn 4e försöket
Antal på listan: 28
28*0,2= 5,6 personer borde bli gravida.
Gravida
11. Doudou, ett barn, 2:a försöket.
Bättre lycka nästa gång!
6. Emmavupptaget, inga barn, 1:a försöket
Hoppat av:
mi Amore
Sunglow -
Tack Pacgirl!! Det kändes ju helt klart som om jag var gravid ett tag där efter ÄL... men sen slutade det bara!Pacgirl skrev 2011-09-13 10:41:30 följande:nej rut!!!! Jag trodde verkligen pÅ dig!!!!
Den här gången var det faktiskt min man som blev mest ledsen/besviken, jag kände ju på mig att mensen var på väg. Jag hoppas på sept. och okt.!! Hur mår du nu?? :)
-
BIM
4. Bevingad, inga barn, 3:e försöket.-nästa bim 30e sept
6. Emmavaupptaget, inga barn, 1:a försöket
11. Doudou, 1 barn, 2:a försöket.
11. Oklart, 1 barn, 4:e försöket
12. jiipii
13. Lisbett, 1 barn, 1:a försöket
14. Kärleksärtan, 1 barn + 1 bonus, 1:a försöket
16. Belle85, inga barn, 1:a försöket
17. FrökenL, inga barn, 5:e försöket
18-20, Nenan, Inga barn, 3:e försöket
19. scooby, 2 barn, 2: försöket
20. finskaflikkan, 2barn, 5e försöket.
20. houseinthecuntry, 6e försöket, två mf
20. Vili 1 barn 11:e försöket
20. Sofiato 1:a försöket efter mf
22. Trollanna, inga barn, fjärde försöket
22. RoKa, 1 ängladotter, första försöket
26. Veronica78, 2 barn, 8:e försöket.
26. Elskling123, 0 barn, 2:a försöket
28. Kärleksmamman, 1 barn, 2:a försöket
30. Bevingad inga barn 4e försöket
Antal på listan: 29
31*0,2= 6,2 personer borde bli gravida.
Gravida
11. Doudou, ett barn, 2:a försöket.
Bättre lycka nästa gång!
6. Emmavupptaget, inga barn, 1:a försöket
11. Oklart
Hoppat av:
mi Amore
Sunglow
Uppdaterar lite och undrar hur det går för jiipii, Lisbett, Kärleksärtan, Belle85 & FrökenL -Enligt statistiken så bör vi få fler
i listan nu i september!
-
Ooops! Sorry Tinkalilla... missade att du är gravid!! Stort GRATTIS!!!
-
För ett tag sen pratade vi om att starta upp en lista som sträcker sig över längre tid än 1 mån. Detta för att slippa hoppa från en lista till en annan så fort besvikelsen dyker upp men också för att de som har bim i slutet av månaden ska slippa vara så få, sen är det ju himla trevligt att kunna följas åt! I den här diskussionen skapade Pacgirl en BF-tråd för oss. Nu har jag gjort slag i saken och skapat bim 2011/2012 där vi kan hänga efter oktobertråden! Så välkomna till: www.familjeliv.se/Forum-11-235/m61401162.html