Inlägg från: Liberté |Visa alla inlägg
  • Liberté

BIM - Lista September

Vad många vi är nu!

Här har jag fortfarande inte fått äl..... Är på dag 16 nu så jag är lite deppig, testat i 8 dagar i sträck nu!
     Igår och idag har jag haft väldigt ont i ryggslutet och molvärk i magen, idag mest på ena sidan. Kanske äl på gång? Har aldrig känt det så starkt som nu, humöret är ju inte på topp direkt. Får hoppas på en glad gubbe imorgon på testet!    

• Liberté

Stort grattis Bettan!

Ibland förstår man inte hur kroppen fungerar! När jagu pptäckte att jag var gravid med nr 2 blev det ett mycket tydligt plus. Ringde direkt till min läkare och fick tid för att VUL, då var jag i v 6+6 enligt sista mens. Han såg INGENTING på ultraljudet, fanns inte ett spår av en graviditet. Konstigt.... Jag hade fött barn 5 månader tidigare men såååå länge håller ju inte grav hormon i sig!

Fick komma tillbaka 2 veckor senare, man såg då ett litet foster med pickande hjärta som mätte 8+6. Alltså var jag såklart gravid redan första gången!

Vid två andra tillfällen har jag plussat veckan efter äl, så allt kan hända!       

• Liberté

Kikar in så här på morgonen med glädjande besked Haha! Eller hur man nu ska se det.

Fick ett infall sent igår kväll precis ninnan jag skulle lägga mig, tog fram äl testet och testade, tror ni inte den glada gubben infann sig ???? på dag 20!! Gissa om maken blev påhoppad sen....  

• Liberté
    Rebecca1 skrev 2011-09-05 21:12:19 följande:
    Testade nu ikväll, fick ett sånt där sytunt smalt steck på cb, har fått det 2 ggr förut och sett andra här på fl som fått det alltså spökstreck..... Tråkigt :( dock ingen mens ännu. Hade ju ÄL utslag för 14 dagar sedan och trodde, tack vare tidigare ÄLtest, att min lutealfas var 14 dagar men det innebär alltså att den också varierar....

jag har också fått det så ett antal gånger, men två av gångerna så var jag faktiskt gravid. men det är störigt när det händer!
  • Liberté

Fick glad gubbe i söndagsnatt, vi hade sex innan på kvällen o i fredags....missade igår.... När beräknar ni att äl är över efter ni fått utslag på äl test?

• Liberté
    emmavaupptaget skrev 2011-09-06 21:49:07 följande:
    Bra fråga Tinkalilla. Det vill jag också veta :P Fick glad gubbe på en måndagkväll, äl-flytningar på tisdagen (ingen glad gubbe dock) och sen var det slut med ägglossningsflytningar på onsdagen :S När hade jag ägglossning då? :P
    Samma här, hade äl lfytningar dagen efter! Har dock läst på flertalet ställen att man ska ha sex dagarna innan äl (när man alltså får utslag på testet) och på dagen när man har äl för att maximera chanserna. Men jag har ingen aning om exakt när ägget släpper! Sist jag använde äl test så hade vi sex samma dag som testet visade stegring och jag blev gravid den gången.
  • Liberté
    Sofiato skrev 2011-09-07 03:10:11 följande:
    TackSkrattande Ja, det är skönt att kroppen fungerar men det känns j*vligt tråkigt att ha haft 2 mf på ett halvår i v.7-8. Men nu ska vi plussa i sept och dom små ska stanna därinne annars så.....? Ja, något måste man ju kunna göra Obestämd 
    Tråkigt med missfall! Jag hade tre missfall innan vi fick vårt första barn, tog verkligen hårt på oss! Det finns privata kliniker du kan vända dig till för ev progesteron behandling osv. 
  • Liberté

Blev inget mys igårkväll heller, vi somnade helt enkelt! Känns därför inte som om chanserna är så goda denna månaden med tanke på att vi bara har haft mys samma dag som den glada gubbe ndök upp...

• Liberté

Jag har ett grav  test liggandes och just nu skulle min maniska hjärna få för sig att testa... MEN... När vi bestämde oss för att skaffa en trea så lovade jag mig själv att det skulle bli annorlunda denna gången. Mina andra två graviditeter var fyllda med oro och jag gladdes inte särskilt mycket, var mest nervös och orolig! Allt kretsade kring barntillverkning, oro sig de första 12-13 veckorna som sedan blev att jag oroade mig de restande 30 veckorna...

Även om jag förstås väldigt gärna vill ha blivit gravid NU, så känner jag ändå att om det inte skulle bli- så innebär det att vi får njuta av den här spänningen en gång till... Detta är den absolut sista graviditeten som jag kommer att klara att gå igenom, därför känns det som om man vill stanna tiden ett slag och njuta av nuet och känslorna inför att planera en ny familjemedlem. När jag är 70 år, så kommer det nog kännas trivialt om vårt tredje ban föddes i maj eller juni...eller juli!  När jag tänker så, då blir det lite lättare att uthärda alla tankar, väntan och längtan till BIM.  

• Liberté

Nu har jag läst o läst o läst....o läst lite till!  Verkar som om chanserna att bli gravid är som störst samma dag då du får postivt resultat på äl stickan samt dagen efter. Vi prickade in samma dag men missade dagen efter denna gång...

• Liberté
    Sofiato skrev 2011-09-07 23:11:12 följande:
    Om jag fick glad gubbe i måndags och igår, och vi har myst fredag, lördag, söndag morgon, tisdagkväll och imorse så borde det finnas en chans el?

Självklart! Massor med chanser
  • Liberté

Denna eviga väntan på BIM..... Har börjat känna av min foglossning, humöret är så jäkligt.....hm, jag tror inte det har tagit sig denna gången faktiskt- vi hade bara sex samma dag som glada gubben dök upp.. Ni som fött barn innan, har ni haft problem med foglossning direkt om ni blivit gravida igen? Jag kunde knappt röra mig sist....

• Liberté
    Doudou skrev 2011-09-11 07:28:03 följande:
    Jabbadabbadooooo! Plussade nu på morgonen :) Nu håller jag tummarna och tårna för att pyret vill stanna kvar :)

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}
    1.   Pacgirl, 2 barn, 4:e försöket.
    2.   Mamma Kimchi, 1 barn, 3:e försöket 
    4.   Bevingad, inga barn, 3:e försöket.-nästa bim 30e sept 
    4.   Bettan02, inga barn, 5:e försöket 
    5.   Juliii86, inga barn, försök sen 08', 4 MF, PCO, provera+pergo 
    5.   Rebecca1, inga barn, 5:e försöket. 
    6.   Emmavaupptaget, inga barn, 1:a försöket 
    7.   Babydoll, inga barn, 4:e försöket. 
    8.   Mel83, inga barn, 5:e försöket.
    9.   LovisaCÖG, inga barn, 2:a försöket 
    11. Randiga Rut, 1barn, 1:a försöket 
    11. Doudou, 1 barn, 2:a försöket. 
    11. Oklart, 1 barn, 4:e försöket 
    12. måndagsbarn, inga barn, 4:e försöket 
    13. Lisbett, 1 barn, 1:a försöket 
    14. Kärleksärtan, 1 barn + 1 bonus, 1:a försöket 
    16. Belle85, inga barn, 1:a försöket 
    18-20, Nenan, Inga barn, 3:e försöket 
    19. scooby, 2 barn, 2: försöket 
    20. finskaflikkan, 2barn, 5e försöket. 
    20. houseinthecuntry 
    20. Vili 1 barn 11:e försöket 
    20. Sofiato 1:a försöket efter mf 
    22. Trollanna, inga barn, fjärde försöket 
    26. Veronica78, 2 barn, 8:e försöket. 
    26. Elskling123, 0 barn, 2:a försöket
    28. Kärleksmamman, 1 barn, 2:a försöket  
    30. Bevingad inga barn 4e försöket

SkålAntal på listan: 28

28*0,2=  5,6 personer borde bli gravida. Solig

Gravid Plus Gravida  Plus Gravid 
    1.   Pacgirl, 2 barn, 4:e försöket. 
    4.   Bettan02, inga barn, 5:e försöket
    11. Doudou, ett barn, 2:a försöket.

Hjärta Bättre lycka nästa gång! Hjärta 
    7.   Babydoll, inga barn, 4:e försöket.
    2.   Mamma Kimchi, 1 barn, 3:e försöket 
    5.   Rebecca1, inga barn, 5:e försöket. 
    5.   Juliii86, inga barn, försök sen 08', 4 MF, PCO, provera+pergo 
    6.   Emmavupptaget, inga barn, 1:a försöket
    8.   Mel83, inga barn, 5:e försöket.      
    9.   LovisaCÖG, inga barn, 2:a försöket       

Hoppat av: 
    mi Amore
    Sunglow
    Grattis!!
  • Liberté
    Elskling123 skrev 2011-09-12 18:26:33 följande:
    Frågar er oxå! Ni som använt äl-test, fick positivt nyss på testet och har haft äl-känningar, bör jag försöka mysa till det ikväll oxå eller är det för sent när äl redan kommit igång? Nån som vet sånt?

<efter ett positivt äl test sker ägglossning inom 12-36 timmar
  • Liberté

Jag plussade idag på BIM-2! Svagt men ändå ett plus.

Hur har era test sett ut efter några timmar? Mitt är väldigt blekt nu.... Kan kanske också bero på min hantering av det, dvs plockat ut testremsan o fingrat på den.... Allt för att vara säker   

• Liberté

Grattis Finskaflikan! SOlklart + !

Svar på tråden BIM - Lista September