• Oklart

BIM - Lista September

Lugn du bara, vi kommer nog drällande snart.

• Oklart

Jag är ju alldeles ny - så jag får väl räkna med att hänga här ett tag till. Särskilt som förutsättningarna ju är minst sagt dåliga ... :(

• Oklart
    Pacgirl skrev 2011-08-05 12:09:52 följande:
    Varför är det dåliga förutsättningar då?
    Maken har haft diabetes i hela sit tliv, med allt som medföljer. Erektil dysfunktion (fast det funkar rätt bra ändå, oftast! Tungan ute ), retrograd ejakulation (kommer inte ut nåt, det går in i urinblåsan i stället) som medicineras och funkar sådär och testosteronbrist som ger både nedsatt libido och dålig spermakvalitet. Han tar hormonsprutor varannan dag och ska på återkontroll i slutet av augusti, men chansen att få barn på egen hand bedömdes som väldigt liten.

Själv är jag hyfsat fertil (tre graviditeter på p-piller, varav en med tvillingar, dock ett MF och en abort), men it takes two to tango ... 
  • Oklart

Nej, omöjligt är dte ju inte. Vet faktiskt inte hur lång tid man måste försöka i det här fallet. Egentligen har landstinget här en gräns på minst 12 månaders försök, men eftersom maken redan är "inne i svängen" av andra anledningar och konstaterat har väldigt svårt att få barn så kanske det blir annorlunda. Dock får han ju redan behandling som sagt, och förhoppningsvis hjälper den, det får vi se i alutet av augusti (det tar dryga 70 dagar för en nytillverkad spermie att ta sig igenom systemet och genom alla gångar i bitestiklarna osv för att sedan hitta ut i andra änden).

Även om de kan fixa fina simmare från honom blir dte nog inte aktuellt med IVF (eller snarare ICSI) dock, jag har sådan galen sjukhusskräck att jag nog inte skulle klara av en sådan resa ... 

• Oklart
    Pacgirl skrev 2011-08-08 10:28:26 följande:
    men nej....men välkommen mi amore....tycker utdelningen på pluss var väldigt dålig i augusti...så vi får hoppas det smäller ordentligt nu i september...
    Fast det är ju bara den 8 augusti, hinner ju bli fler plus! Lär dock inte bli jag, har mensvärk. :(
  • Oklart

Lutealfasen, alltså tiden mellan ÄL och BIM är alltid samma, oftast 14 dagar men varierar lite från person till person. Däremot kan tiden från FÖRRA BIM variera, därför kan man ändå ha oregelbunden cykel.

• Oklart

Jaha, här kommer jag. Mensen var 9-11 dagar sen, beroende på vilken app jag kollar på. Nu är de dock överens om att det är dags för BIM den 11 september.

• Oklart

Måste ha haft två ÄL den här gången, och det stämmer med flytningarna också. Och ändå får man inte till det ... *mutter*

• Oklart
    {#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}

1.  Pacgirl, 2 barn, 4:e försöket.
    2. Mamma Kimchi, 1 barn, 3:e försöket
    4.  Bevingad, inga barn, 3:e försöket.
    4.  Bettan02, inga barn, 5:e försöket
    7.  Sunglow, inga barn, 1:a försöket.
    7. Babydoll, inga barn, 4:e försöket.
    9. Rebecca1, inga barn, 5:e försöket.
    11. mi Amore, inga barn, 4:e försöket.
    11. Doudou, 1 barn, 2:a försöket.
    11. Oklart, 1 barn, 4:e försöket
    12. måndagsbarn, inga barn, 4:e försöket
    16. LovisaCÖG, inga barn, 2:a försöket
    18-20, Nenan, Inga barn, 3:e försöket
    22. Trollanna, inga barn, fjärde försöket

SkålAntal på listan: 11

14*0,2=  2,8 personer borde bli gravida. Solig

Gravid Plus Gravida  Plus Gravid

Hjärta Bättre lycka nästa gång! Hjärta 
  • Oklart
    Emmanas skrev 2011-08-18 09:28:29 följande:
    Hallå där tjejer!
    Jag hoppar gärna in här med!
    Vi har försökt ett par månader utan resultat.
    Är väl fjärde försöket nu.

BIM den 22/8!

Hur länge har ni andra försökt?

/Anna 
    Lade till dig när jag flyttade hit mig. Välkommen!

Och tack, Pacgirl och Rebecca!
  • Oklart
    LovisaCÖG skrev 2011-09-09 07:37:53 följande:
    Kan man lyckas få ÄL medans man har sin mens? alltså inte första dan, men att mensen precis börjar ta slut att man får ÄL då? :S
    Ja, man kan visst det läste jag någonstans ... *hmmm* Minns dock inte var. Googla på det! 
  • Oklart

Har inte varit så aktiv här på ett tag, har försökt ligga lågt och inte fokusera så hårt. Två dagar kvar till BIM enligt alla mina tre appar, och känner inte ett dyft. Ingen skengraviditet den här månaden i alla fall!

De goda nyheterna är dock att maken fått reda på att hans spermier mår mycket bättre efter hormonbehandlingen! Läkaren vågade sig på att säga att vi skulle bli gravida inom ett halvår, annars skulle han få mer hjälp.

De dåliga nyheterna är att Pregnylen är slut i hela Europa, så allt det där braiga som kommit med hormonbehandlingen kommer ju liksom att försvinna ... I ett par månader lär det funka (eftersom det tar ungefär 72 dagar för en spermie att trassla sig från produktion och "ut i användning", men sedan blir dte ju månader med dåliga spermier igen om inte Pregnylen kommer i produktion igen.

Så nu MÅSTE det  hända grejor innan november! Tyst

Och så klart grattis till er som plussat och bättre lycka nästa gång till er det inte gått så bra för! {#emotions_dlg.flower}

• Oklart

Samma här. BIM idag, men ingen mens och känner absolut ingenting!

• Oklart

Ingen mens nu heller. Kanske kommer under dagen, men jag har ingen mensvärk. Negativt test nu på morgonen. Samma historia som förra månaden, utan alla symptom. Blir galen på kroppen som spelar en spratt för att man så gärna vill! :(

• Oklart

Pacgirl: Jag tycker jag har läst något om att du har en blogg? Skriver du om graviditeten (och om vägen dit, förstås) där? Får man läsa? Oskyldig

• Oklart

Mig kan ni flytta ner till bättre lycka ... *suck*

Well well, det är väl just så- bättre lycka nästa gång! :D 

• Oklart

Någon som byggt en ny tråd för oktober?

Finskaflikkan: Have fun! Åker själv på Rigakryssning nästa vecka.

• Oklart
    Kärleksärtan skrev 2011-09-19 15:44:34 följande:
    Grattis till er som har plussat!! Själv är jag på BIM +5 idag o har ingen mens i sikte än så länge! har köpt ett digitalt test så ska nog testa mig i morgon :) Hoppas!!
    *håller tummarna*
  • Oklart

Jag ska gå skugga på en barnmorska på måndag. Spännande som fasiken. Väntar ÄL vilken dag som helst, tur det är helg! :)

Svar på tråden BIM - Lista September