BIM - Lista September
Lugn du bara, vi kommer nog drällande snart.
Lugn du bara, vi kommer nog drällande snart.
Jag är ju alldeles ny - så jag får väl räkna med att hänga här ett tag till. Särskilt som förutsättningarna ju är minst sagt dåliga ... :(
), retrograd ejakulation (kommer inte ut nåt, det går in i urinblåsan i stället) som medicineras och funkar sådär och testosteronbrist som ger både nedsatt libido och dålig spermakvalitet. Han tar hormonsprutor varannan dag och ska på återkontroll i slutet av augusti, men chansen att få barn på egen hand bedömdes som väldigt liten.Nej, omöjligt är dte ju inte. Vet faktiskt inte hur lång tid man måste försöka i det här fallet. Egentligen har landstinget här en gräns på minst 12 månaders försök, men eftersom maken redan är "inne i svängen" av andra anledningar och konstaterat har väldigt svårt att få barn så kanske det blir annorlunda. Dock får han ju redan behandling som sagt, och förhoppningsvis hjälper den, det får vi se i alutet av augusti (det tar dryga 70 dagar för en nytillverkad spermie att ta sig igenom systemet och genom alla gångar i bitestiklarna osv för att sedan hitta ut i andra änden).
Även om de kan fixa fina simmare från honom blir dte nog inte aktuellt med IVF (eller snarare ICSI) dock, jag har sådan galen sjukhusskräck att jag nog inte skulle klara av en sådan resa ...
Lutealfasen, alltså tiden mellan ÄL och BIM är alltid samma, oftast 14 dagar men varierar lite från person till person. Däremot kan tiden från FÖRRA BIM variera, därför kan man ändå ha oregelbunden cykel.
Jaha, här kommer jag. Mensen var 9-11 dagar sen, beroende på vilken app jag kollar på. Nu är de dock överens om att det är dags för BIM den 11 september.
Måste ha haft två ÄL den här gången, och det stämmer med flytningarna också. Och ändå får man inte till det ... *mutter*
BIM 
Antal på listan: 11
Gravida

Bättre lycka nästa gång!
Har inte varit så aktiv här på ett tag, har försökt ligga lågt och inte fokusera så hårt. Två dagar kvar till BIM enligt alla mina tre appar, och känner inte ett dyft. Ingen skengraviditet den här månaden i alla fall!
De goda nyheterna är dock att maken fått reda på att hans spermier mår mycket bättre efter hormonbehandlingen! Läkaren vågade sig på att säga att vi skulle bli gravida inom ett halvår, annars skulle han få mer hjälp.
De dåliga nyheterna är att Pregnylen är slut i hela Europa, så allt det där braiga som kommit med hormonbehandlingen kommer ju liksom att försvinna ... I ett par månader lär det funka (eftersom det tar ungefär 72 dagar för en spermie att trassla sig från produktion och "ut i användning", men sedan blir dte ju månader med dåliga spermier igen om inte Pregnylen kommer i produktion igen.
Så nu MÅSTE det hända grejor innan november! 
Och så klart grattis till er som plussat och bättre lycka nästa gång till er det inte gått så bra för! 
Grattis! :D
Samma här. BIM idag, men ingen mens och känner absolut ingenting!
Ingen mens nu heller. Kanske kommer under dagen, men jag har ingen mensvärk. Negativt test nu på morgonen. Samma historia som förra månaden, utan alla symptom. Blir galen på kroppen som spelar en spratt för att man så gärna vill! :(
Pacgirl: Jag tycker jag har läst något om att du har en blogg? Skriver du om graviditeten (och om vägen dit, förstås) där? Får man läsa? 
Mig kan ni flytta ner till bättre lycka ... *suck*
Well well, det är väl just så- bättre lycka nästa gång! :D
Någon som byggt en ny tråd för oktober?
Finskaflikkan: Have fun! Åker själv på Rigakryssning nästa vecka.
Jag ska gå skugga på en barnmorska på måndag. Spännande som fasiken. Väntar ÄL vilken dag som helst, tur det är helg! :)