Nya fröken är muslim. Byta dagis?
Vad sa föreståndaren?
Vad sa föreståndaren?
Vilka är dina argument?
Jag skulle inte ha bytt förskola, om det var någon istället som var med i t.ex. livets ord eller jehovas vittnen som började där skulle du då också byta förskola?
hade inte ens funderat över att det skulle vara ett problem....så ser det ut i dagens samhälle, vissa är svenskar, vissa inte, vissa har andra religioner. Det är ju hennes kompetens som räknas.
Jag skulle inte byta fsk bara för att en fröken var muslim. Jag tar för givet att hon är professionell nog att inte försöka påverka barnen religiöst, likväl som jag tar för givet att en kristen fröken inte skulle göra det.
Slöja ser jag inte som ett problem, så länge ansiktet är fritt så tycker jag de är ok.
Skulle vi märka att en personal försökte föra över sin religiösa övertygelse på vårt barn (oavsett religion) då skulle jag ta kontakt med rektor och föra diskussion och ta beslut utifrån dess svar i frågan.
Man är väl för i helvete inte rasist för att man inte gillar en viss religion? Läs på vad rasism är egentligen.
Är man lika mycket rasist om man vill byta förskola för att en förskolelärare bär kors?
Jag gillar inte någon religion överhuvudtaget, kristendom, islam, hinduism whatever, är jag rasist då?
Har hon slöja över anisktet? Det måste vara mkt obehagligt.