Anonym (Babel) skrev 2011-08-09 17:11:51 följande:
Jag skulle ha samma tankar du TS!
Jag tycker inte att det är sunda värderingar att förtrycka kvinnor men det är ju min personliga åsikt. På förskolan har man en läroplan som säger att alla är lika värda och man jobbar med genusperspektiv! Jag tror inte att en muslimsk kvinna kan göra det på ett "korrekt" sätt enligt hennes värderingar!
Då skulle jag inte heller vilja att hon tog hand om mitt barn på dagarna!
Fattar inte varför Sverige måste utplåna sig självt och sina värderingar och traditioner, det behöver man inte vara rasist för att tycka! Vilket annat land i världen rättar sig så efter sina invandrade invånare som Sverige?
Tänk om USA skulle komma på tanken att barnen inte skulle få sjunga deras nationalsång 4 juli!
Klart vi ska ha invandrare i vårt land men de måste respektera oss lika mycket som vi respekterar dem och att det är Sverige vi ska vara även i fortsättningen!
Sverige har blivit som en väldigt osäker person som inte vet vilket ben den ska stå på!
Lustigt det där, man kan bli helt bindgalen på burkan, men talar man om VERKLIG jämställdhet blir de lika bindgalna också. Watch and learn:
Du tycker alltså att våra kvinnlig förskollärare ska få gå barbröstade, om de manliga får göra det? Eller hycklar du som en höna när du tycker att "slöjan är kvinnoförtryck"?
Vad dillar du om? Det finns en stor ömsesidig respekt mellan svenskar och invandrare. "Nationalister", SD-are och "invandringskritiska" (läs smygrasister) är en helt annan fråga, däremot.