Nya fröken är muslim. Byta dagis?
Innan dessa så nämde du inte ett ljud om att det var en heltäckande slöja som var anledningen.
Hon har en lång svart "sjal" som döljer allt utom ögonen.
Jag lämnar tråden
Jag är helsvensk och placerade barnen medvetet på ett dagis med en "flyktingavdelning" för att de skulle få chansen att vidga sina vyer och inte bli så inskränkta. Min yngstas favoritfröken kom från Libanon. Nu bar hon inte slöja, men det hade varit helt ok för mig om min barn hade haft även en sån fröken. Däremot hade jag gärna sett att fler män med utländsk bakgrund arbetar på dagis. Min kille numer är kurd och jag har aldrig träffat så barnkära män som kurder med så stort tålamod med barnen. Även om min svenska man nog var bättre på att vara föräldraledig och ta ett större ansvar för barnen än vad dessa män gör hemma.
Jag skulle inte vara orolig för språkutvecklingen heller, då jag läste och pratade mycket med mina barn. De skulle förmodligen ha hjälpt sin fröken att prata korrekt svenska, då vi alltid varit noga med att korrigera grammatiska felaktigheter.
För övrigt verkar svensk-kunskaperna vara undemåliga även bland svenskar på FL...