• cicci85

Är det okej?

Om jag flaskmatade skulle jag mata fritt, precis som att man ammar fritt, barnet får äta hur mycket den vill hur ofta den vill. Minst var 3:e timme skulle jag ge mat iaf. men en så liten som 7 veckor skulle jag ge oftare, hellre lite och ofta än sällan och mycket.

• cicci85
    Nova89 skrev 2011-08-03 09:58:40 följande:
    Oj jag visste faktiskt inte att det var så olika, nästan alla jag känner tycker det är märkligt att han äter så ofta mm för deras barn ja de äter med 4 timmars mellanrum och har alltid gjort bla bla. Men då kan det alltså skilja så mkt utan att det är onormalt :) funderar på om man ska testa att ge honom kanske runt 200 ml per gång och se om han blir nöjdare, va tror ni?

Jag tycker det är märkligt att man väntar 4 timmar mellan varje mål! det är ju jättelänge. Funkar det inte bra att ge 165 ml ungefär varannan/ var tredje timme då?
  • cicci85
    Nova89 skrev 2011-08-03 10:40:09 följande:
    Undernärd är han ju defenitivt inte :)  när han föddes va han 47 lång och vägde 3130 g. Förra veckan på bvc (6v) vägde han 4380 g och var 54 lång :) Är ju lätt att man  fastnar i vissa ml när man tillreder ersättningen så ska nog faktiskt testa som sagt att ge 200 ml nu nästa gång han ska äta och se om han tar allt :) kan ju va så att han inte blir mätt ordentligt på 165.

strax efter 8 imorse gav jag honom 165 ml och nu börjar hungergnället, visserligen är det ca  2,5 timme sen men ändå :)

Det är väl inte det minsta konstigt att han är hungrig efter 2,5 timme...?
  • cicci85
    Nova89 skrev 2011-08-03 10:53:06 följande:
    enligt bvc är det märkligt , enligt dom borde han stå sig 4 timmar på det. klart att man själv blir lite konfunderad då. men det är tydligt att man inte ska lyssna på allt de säger heller

Nej, man ska inte lyssna på vad BVC säger. Man ska lyssna på sitt eget barn.
Svar på tråden Är det okej?