• Nova89

Är det okej?

Jag har en son på 7 veckor som nu helmatats med flaska i snart 2 veckor. Använder baby semp 1.
    I början åt han verkligen exakt var fjärde timme 110-165 ml per gång. Nu sen ca 3-4 dagar tillbaka är han hungrig redan efter 2,5-3 timmar och äter då 165 ml varje gång. Känns som det är väldigt ofta och mycket. Står även på förpackningen max 5 mål o 800 ml per dygn men det överskrider ju han, är det okej ändå? Ibland kräks han upp massor när han precis ätit också (eller samtidigt). 

• Svar på tråden Är det okej?
  • Nova89

Så sant som ni säger. Man ska nog inte hänga upp sig så mycket på vad som står på diverse förpackningar mm

• Nova89

Oj jag visste faktiskt inte att det var så olika, nästan alla jag känner tycker det är märkligt att han äter så ofta mm för deras barn ja de äter med 4 timmars mellanrum och har alltid gjort bla bla. Men då kan det alltså skilja så mkt utan att det är onormalt :) funderar på om man ska testa att ge honom kanske runt 200 ml per gång och se om han blir nöjdare, va tror ni?

• Nova89

Undernärd är han ju defenitivt inte :)  när han föddes va han 47 lång och vägde 3130 g. Förra veckan på bvc (6v) vägde han 4380 g och var 54 lång :) Är ju lätt att man  fastnar i vissa ml när man tillreder ersättningen så ska nog faktiskt testa som sagt att ge 200 ml nu nästa gång han ska äta och se om han tar allt :) kan ju va så att han inte blir mätt ordentligt på 165.

strax efter 8 imorse gav jag honom 165 ml och nu börjar hungergnället, visserligen är det ca  2,5 timme sen men ändå :)

• Nova89

enligt bvc är det märkligt , enligt dom borde han stå sig 4 timmar på det. klart att man själv blir lite konfunderad då. men det är tydligt att man inte ska lyssna på allt de säger heller

Svar på tråden Är det okej?