• LilaRos

Är det okej?

Sonen åt ersättning på heltid från ca 2,5 månader.. Han höll sig aldrig till det "rekomenderade". Både större portioner och oftare.
    Han kunde smälla i sig 250ml och vara hungrig efter 2h!

Han är fortfarande stor i maten (1,5 år)

Nu är han en stor kille, men vikten och längden stämmer överens med varandra och han är pigg och glad. Hade jag styrt över hur mycket och när hade han nog inte mått så bra...

Och de att dom spyr, det gör ju nästan alla bebisar. Magmunnen har inte stängt sig helt och då stöts överskottet upp.. Inget konstigt :)

• LilaRos
    Finesse skrev 2011-08-03 08:45:52 följande:
    Hur stor var han vid 4 månader och hur stor är han nu?
    vid 4½ månad va han 9390g tung och 70cm lång.  har inte vart på 18 mån kollen ännu men vid 15 mån va han 13320g tung och 82 cm lång.

När han föddes var han 3595g tung och 52cm lång.

Vikten har lekat lite över längden men innom det "normala" hela tiden,
  • LilaRos
    Finesse skrev 2011-08-03 11:04:45 följande:
    Ok då kommer nog min son inte vara lika stor för han vägde "bara" 8 kg och var 68 cm lång vid 4 månader.. 
    Antagligen inte, så länge han följer sin egen kurva, och det är huvudsaken :)
  • LilaRos
    Finesse skrev 2011-08-03 20:05:26 följande:
    Jo absolut.. tänkte bara om din son varit i närheten så skulle jag kunna veta på ett ungefär hur stor han blir för jag kan inte jämföra med hans syster som var så stor vid 9 månader!
    Har du ingen kurva i hälsoboken? Iaf kan du pricka in var han ligger nu och sedan följa kurvan en bit fram och kika :)
Svar på tråden Är det okej?