• Regnbågsmorsan

Halsband till pojke

Vart hittar man ett enkelt halsband till en liten kille? Helst bara någon snygg kedja i mindre modell?

• Svar på tråden Halsband till pojke
  • La Lola

I vilken affär som helst där smycken säljs?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Regnbågsmorsan

fast jag har varit där o de har knappt något. guldfyn hade två halsband för pojkar. De kedjor de har är för vuxna så lill killen skulle drukna i det.

• La Lola
    Regnbågsmorsan skrev 2011-08-03 13:40:54 följande:
    fast jag har varit där o de har knappt något. guldfyn hade två halsband för pojkar. De kedjor de har är för vuxna så lill killen skulle drukna i det.
    Men va?
    Vad är det för speciellt pojksmycke du söker?
    Det brukar ju finnas en uppsjö av hängen i olika modeller.
  • Regnbågsmorsan

helst inget hänge alls. De hade en liten id bricka o sen nåt med en fotboll på. En herr kedja fast för barn. Men nej de hade de inte.
    däremot hade de en uppsjö smycken som var rosa fjärilar o så. Nog för att jag tycker jämställdhet är viktigt o så men en rosa fjäril passar inte riktigt. Vill han ha det när han är större så fine. Men nu vill jag ha en liten cool herrkedja fast för en liten pojke.

• La Lola
    Regnbågsmorsan skrev 2011-08-03 13:47:27 följande:
    helst inget hänge alls. De hade en liten id bricka o sen nåt med en fotboll på. En herr kedja fast för barn. Men nej de hade de inte.
    däremot hade de en uppsjö smycken som var rosa fjärilar o så. Nog för att jag tycker jämställdhet är viktigt o så men en rosa fjäril passar inte riktigt. Vill han ha det när han är större så fine. Men nu vill jag ha en liten cool herrkedja fast för en liten pojke.
    Låter ju jättekonstigt....
    Reklambladen brukar ju vara fyllda med olika hängen.

Testat nån annan smyckesaffär?
  • mammaNena

men om det är just de där lite bredare kedjorna, till män, som du vill ha till din pojke? isf har jag nog inte sett något i sån liten storlek. trodde att det va en vanlig halsbandskedja du letade efter!?

johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
  • Cocarola

Köp en vuxenlänk och korta av till rätt längd, väljer ni en tunnare variant blir det ändå proportionerligt. Spara kvarvarande länkar, så kan ni förlänga halsbandet när han växt mer. Ett klent lås kan rekommenderas, då minskar skaderisken om barnet fastnar med halsbandet.

• Regnbågsmorsan
    Cocarola skrev 2011-08-06 12:25:03 följande:
    Köp en vuxenlänk och korta av till rätt längd, väljer ni en tunnare variant blir det ändå proportionerligt. Spara kvarvarande länkar, så kan ni förlänga halsbandet när han växt mer. Ett klent lås kan rekommenderas, då minskar skaderisken om barnet fastnar med halsbandet.
    att jag inte tänkt på det. Hur dum får man vara. :) Tack för tipset
  • linjoha

Jag vet inte helt hundra hur det är med kedjor, men jag vet att www.butikstylish.se har en massa olika silverhängen och då inte bara puttenutttiga Du kan ju alltid kika där.

• EmmaEmN

Hej, jag tillverkar halsband och har en finfin idè till en liten kille (eller tjej)
    Materialet är 925 sterling silver, och levereras i en present ask. 
    På halsbandet stansar jag namnet, 159:-

Kika gärna in min sida
    facebook.com/silversmyck1

Försäljningen kommer att starta i september :)

Svar på tråden Halsband till pojke