• alexander86

Hur stort bor ni alla ni som bor i lägenhet med barn?

Hej jag har en mycket specifik fråga till alla er som bor i lägenhet. Hur många kvm bor ni på. Sedan tror ni att man kan bo 2/st och en bebis på 50k.kvm?: någon som har erfarenheter av detta.
  • Svar på tråden Hur stort bor ni alla ni som bor i lägenhet med barn?
  • Luullis

Vi bor två vuxna och två barn(snart tre barn) på 80 kvm.

Vi bodde två vuxna och ett barn på 20 kvm i två år, allt går om man vill. 

• Dr to be

Om allt går som det ska blir vi tre st i vår 55kmv lgh i vår.... Vi planerar att bo här i ca 3 år till, jag måste bli klar med min utbildning innan vi kan få råd med hus. Vårt barn (håller alla tummar att pyret vill stanna i magen) kommer vara ca 2 år när vi ev kan flytta.

Vi får ganska lätt plats med säng till barnet i sovrummet och en plats för leksaker kan man fixa utan problem. Vad mer behöver man?  

• SilverLadyG

Vi kommer också att bli 3 i november...Har en stor etta med kök 42 kvm, vi ska försöka klara oss i ca 2 år i lägenheten. Det har fungerat för 2 så varför skulle det inte fungera för 3Skrattande

• Luullis
    SilverLadyG skrev 2011-08-03 15:21:22 följande:
    Vi kommer också att bli 3 i november...Har en stor etta med kök 42 kvm, vi ska försöka klara oss i ca 2 år i lägenheten. Det har fungerat för 2 så varför skulle det inte fungera för 3Skrattande
    Vår etta var på 20, och hade inte ens ett kök, bara en kokvrå det GÅR!
  • SilverLadyG
    Luullis skrev 2011-08-03 15:23:34 följande:
    Vår etta var på 20, och hade inte ens ett kök, bara en kokvrå det GÅR!
    wow Skrattande
  • Kyanita

Vi bor i en 4 rummare på 104 kvm. 2 vuxna och 4 barn. Fungerar utmärkt faktiskt. De stora barnen har var sitt rum och lillkillen sover i vardagsrummet (vi har delat av med en bokhylla. Lillan sover inne hos oss. När den störste flyttar om ett par år så får de små det att dela på.

• Kyanita
    Kyanita skrev 2011-08-03 15:30:03 följande:
    Vi bor i en 4 rummare på 104 kvm. 2 vuxna och 4 barn. Fungerar utmärkt faktiskt. De stora barnen har var sitt rum och lillkillen sover i vardagsrummet (vi har delat av med en bokhylla. Lillan sover inne hos oss. När den störste flyttar om ett par år så får de små det att dela på.
    Kanske ska tillägga att de stora kan inte dela rum för mellankillen har hfa och måste ha eget rum.
  • krokus
    Kyanita skrev 2011-08-03 15:30:59 följande:
    Kanske ska tillägga att de stora kan inte dela rum för mellankillen har hfa och måste ha eget rum.
    "hfa" ?
  • Kyanita
    krokus skrev 2011-08-03 15:33:29 följande:
    "hfa" ?
    Oj, förlåt. Hfa= högfungerande autism.
  • Momalicious

Vi bor i en trea på 78 kvm, vi har ett barn och 2 katter. Går fint, även om jag verkligen inte är en lägenhetsperson utan nästan skulle sälja min högra hand för ett hus. När sonen föddes bodde vi i en tvåa på 68 kvm. Gick fint det med, även om hans saker var överallt.

Svar på tråden Hur stort bor ni alla ni som bor i lägenhet med barn?