-
-
Svar på tråden Hur stort bor ni alla ni som bor i lägenhet med barn?
-
Vi bor två vuxna och två barn(snart tre barn) på 80 kvm.
Vi bodde två vuxna och ett barn på 20 kvm i två år, allt går om man vill. -
Om allt går som det ska blir vi tre st i vår 55kmv lgh i vår.... Vi planerar att bo här i ca 3 år till, jag måste bli klar med min utbildning innan vi kan få råd med hus. Vårt barn (håller alla tummar att pyret vill stanna i magen) kommer vara ca 2 år när vi ev kan flytta.
Vi får ganska lätt plats med säng till barnet i sovrummet och en plats för leksaker kan man fixa utan problem. Vad mer behöver man? -
Vi kommer också att bli 3 i november...Har en stor etta med kök 42 kvm, vi ska försöka klara oss i ca 2 år i lägenheten. Det har fungerat för 2 så varför skulle det inte fungera för 3
-
Vår etta var på 20, och hade inte ens ett kök, bara en kokvråSilverLadyG skrev 2011-08-03 15:21:22 följande:Vi kommer också att bli 3 i november...Har en stor etta med kök 42 kvm, vi ska försöka klara oss i ca 2 år i lägenheten. Det har fungerat för 2 så varför skulle det inte fungera för 3
det GÅR!
-
wowLuullis skrev 2011-08-03 15:23:34 följande:Vår etta var på 20, och hade inte ens ett kök, bara en kokvrå
det GÅR!
-
Vi bor i en 4 rummare på 104 kvm. 2 vuxna och 4 barn. Fungerar utmärkt faktiskt. De stora barnen har var sitt rum och lillkillen sover i vardagsrummet (vi har delat av med en bokhylla. Lillan sover inne hos oss. När den störste flyttar om ett par år så får de små det att dela på.
-
Kanske ska tillägga att de stora kan inte dela rum för mellankillen har hfa och måste ha eget rum.Kyanita skrev 2011-08-03 15:30:03 följande:Vi bor i en 4 rummare på 104 kvm. 2 vuxna och 4 barn. Fungerar utmärkt faktiskt. De stora barnen har var sitt rum och lillkillen sover i vardagsrummet (vi har delat av med en bokhylla. Lillan sover inne hos oss. När den störste flyttar om ett par år så får de små det att dela på.
-
"hfa" ?Kyanita skrev 2011-08-03 15:30:59 följande:Kanske ska tillägga att de stora kan inte dela rum för mellankillen har hfa och måste ha eget rum.
-
Oj, förlåt. Hfa= högfungerande autism.krokus skrev 2011-08-03 15:33:29 följande:"hfa" ?
-
Vi bor i en trea på 78 kvm, vi har ett barn och 2 katter. Går fint, även om jag verkligen inte är en lägenhetsperson utan nästan skulle sälja min högra hand för ett hus. När sonen föddes bodde vi i en tvåa på 68 kvm. Gick fint det med, även om hans saker var överallt.