• Pritsana

Kan någon läsa min personligt brev och hjälpa mig:(

Ansökan till tjänsten:

Mitt namn är Pritsana Phrakhun och jag arbetar som för närvarande som kassabiträde/köksbiträde. Jag har haft detta arbete ett tag och trivs bra med det jag gör men känner ändå att det är dags att ta ett ytterligare ett steg i min yrkeskarriär. Jag har ett mål om ett intressant arbetsliv och utvecklingsmöjligheter och personligt ansvar.

När jag läste er annons om arbetet som kände jag direkt att detta är ett arbete som jag måste söka. Jag har utbildning som kock vana av mötet av människor och är bra på att bygga relationer och delar gärna mig av mina kunskaper. Jag arbetar alltid med ett mål som jag står för de beslut jag fattar och ta ansvar för vad jag gör. Jag är flexibel i både tanke och handling som gör det lilla extra och samtidigt alltid har ett vänligt ord över till mina kollegor.

Min bakgrund under en lång period har jag arbetat några år inom restaurang och storkök som diskare, leverans mottagning, kallskänka, kockbiträde, kassbiträde, ekonomibiträde, cafébiträde och servitris och vill fortsätta med detta i framtiden. Trivs bäst när jag får arbeta med och lära mig mer om mat och vill utvecklas mera.

Jag är en som skapar förtroende, jag arbetar gärna ihop med ungdomar och äldre. Jag anpassar mig alltid till den situationen jag arbetar i och befinner mig i.

Som person är jag ordningsam och lyhörd. Jag är en glad, positiv och social tjej. Frågar ni mina kollegor som jag har arbetat med under åren om hur jag är säger de nog; engagerad, glad, ansvarsfull, effektiv, ärlig och pålitlig.

Nu hoppas jag att ert intresse väckts och att jag snart hör ifrån er…

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar

Pritsana Phrakhun

Kommer att gråta snart :(
  • Svar på tråden Kan någon läsa min personligt brev och hjälpa mig:(
  • Alvi

Jag har lite synpunkter men hoppas att nån annan påpekar deras för jagr är på mobilen. Kollar senare ikväll.

• lavos

Mitt namn är Sophia Hjelm och jag arbetar för närvarande som kassabiträde/köksbiträde. Jag varit verksam inom detta område ett tag och trivs bra med det jag gör, men känner att det är dags för nästa steg i min karriär. Jag strävar efter ett intressant arbetsliv med personligt ansvar där jag kan utvecklas inom mitt område.

När jag läste er annons kände jag direkt att detta var något för mig. Jag är utbildad kock, bra på det jag gör och trivs i sociala sammanhang. Det faller mig lätt att fatta beslut och ta ansvar och jag delar gärna mig av mina erfarenheter till kunder och kollegor. Speciellt ungdomar och äldre engagerar mig. Jag anpassar mig alltid till den rådande situationenoch strävar efter att göra det lilla extra. 

Relevanta erfarenheter är bl.a. restaurang, storkök, leverans, mottagning, kallskänka, kockbiträde, kassbiträde, ekonomibiträde, cafébiträde och servitris.

Ord jag ofta får höra är glad, engagerad, ansvarsfull, lyhörd, effektiv, ärlig och pålitlig.

Med hopp om ett framtida samarbete,

Sophia Hjelm

• lavos
    lavos skrev 2011-08-03 19:26:33 följande:

Mitt namn är Sophia Hjelm och jag arbetar för närvarande som kassabiträde/köksbiträde. Jag varit verksam inom detta område ett tag och trivs bra med det jag gör, men känner att det är dags för nästa steg i min karriär. Jag strävar efter ett intressant arbetsliv med personligt ansvar där jag kan utvecklas inom mitt område.

När jag läste er annons kände jag direkt att detta var något för mig. Jag är utbildad kock, bra på det jag gör och trivs i sociala sammanhang. Det faller mig lätt att fatta beslut och ta ansvar och jag delar gärna mig av mina erfarenheter till kunder och kollegor. Speciellt ungdomar och äldre engagerar mig. Jag anpassar mig alltid till den rådande situationen och strävar efter att göra det lilla extra. 

Relevanta erfarenheter är bl.a. restaurang, storkök, leverans, mottagning, kallskänka, servitris, café-, kock-, kassa-, och ekonomibiträde.

Ord jag ofta får höra är glad, engagerad, ansvarsfull, lyhörd, effektiv, ärlig och pålitlig.

Med hopp om ett framtida samarbete,

Sophia Hjelm

Lite stavfel....
  • Tow2Mater

Ar jobbet du söker kock? Isåfall framhäv allt som är direkt relatert till det. Om du är stresstålig låt det framgå. Om du kan, fokusera på vilka varför de ska anställa just dig. Mitt lite omskrivna förslag:

Mitt namn är Pritsana Phrakhun och jag arbetar för närvarande som kassabiträde/köksbiträde. Jag trivs bra med det jag gör men känner det är dags att ta ytterligare ett steg i min yrkeskarriär. Mitt mål är att ha ett intressant arbetsliv där jag ges utvecklingsmöjligheter och personligt ansvar inom det område jag är både utbildad inom och har erfarenheter ifrån.

När jag läste er annons om arbetet som kock kände jag direkt att detta är ett arbete som skulle passa mig perfekt. Jag är utbildad kock och har flerårig bred erfarenhet inom restaurang- och storköksområdet där jag arbetat som bl a kockbiträde, kallskänka, cafébiträde, diskare, leverans mottagare, kassbiträde, ekonomibiträde och servitris. Jag trivs bäst när jag får arbeta med och lära mig mera om mat och kan utvecklas mera inom området. Med min utbildning tillsammans med ett brinnande intresse för mat och min erfarenhet inom området tror jag att jag kommer att vara en tillgång för er.

Jag har vana av möten med människor från olika kulturer, är bra på att bygga personliga relationer och delar gärna med mig av mina kunskaper. Jag arbetar alltid mot att uppfylla uppsatta mål, jag står för de beslut jag fattar och tar ansvar för vad jag gör. Jag är flexibel i både tanke och handling, stresstålig, gör det lilla extra, och har alltid ett vänligt ord över till mina kollegor. Som en person som skapar förtroende arbetar jag gärna ihop med människor av alla åldrar, och anpassar mig väl till den situation jag arbetar i och befinner mig i.

Som person är jag också ordningsam och lyhörd. Jag är en glad, positiv och social tjej. Frågar ni mina kollegor som jag har arbetat med under åren om hur jag är säger de nog; engagerad, glad, ansvarsfull, effektiv, ärlig och pålitlig.

Nu hoppas jag att ert intresse väckts och att jag snart hör ifrån er, jag ser fram emot att få presentera mig närmare i en intervju.

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar

Pritsana Phrakhun

• E466

Varför gråta? Jag tyckte ditt utkast var bra! Problemet är istället att tusen andra också skickar in ansökningar, så prova med ett personligt besök/överlämnande av brevet.

• Kimona

Så här ser mitt ut:

Namn
    Telefonnumer
    Adress

Titel (ex Positiv och serviceminded tjej vill jobba hos er!)

Varför (ex Jag vill arbeta med service och har tidigare erfarenhet av detta genom praktik inom butik samt Serviceutbildning.
    Er tjänst kommer passa mig bra då jag är flexibel, viljestark och energisk.)

Mina erfarenheter:

Kassavana Hjälpa kunden på bästa sätt Plocka och ställa ut produkter i butiken Klä skyltdocka Mixa och matcha skyltfönster/dukning m.m efter tema

Min person

Jag är ödmjuk, öppen och mår som bäst ihop med andra människor och tycker om att hjälpa andra. Ett leende på läpparna och en hjälpande hand kan förgylla någons dag.
    På fritiden umgås jag gärna med min sambo, övrig familj och tycker om att experimentera och pyssla med matlagning, smycken, foto m.m..

Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med er!

Mvh

Kimona Segerlöf

• Gung Ho

Ok, snabbt genomgånget. BTW jag är rekryterare till yrket så jag läser några sådan här om dagen. Jag hade lagt till något personligt om mig själv, eftersom du kallar detta ett personligt brev. Din familj, intressen, etc. Om du beskriver din bakgrund såpass 'luddigt', se till att ha med en tydlig genomgång av tidigare arbeten. Skriv på ett sätt att man snabbt kan se titel och längd på anställning, sedan punktar du upp ngr detaljer under varje tjänst.

*Kock - Trinda Grisens Restaurang - 2008-08  -  2010-11
        - A la Carte kock
        - Arbetsledde 3 biträdande kockar
        - Ansvarade för beställning av råvaror, menyplanering samt hygienkontroll.
    *Kallskänksansvarig - Restaurang Räkfrossa - 2006-03  -  2008-07
        - Huvudansvarig för Kallköket
        - Beställning av råvaror
        - Kundbemötande i kassa  

Hej!
    Jag heter Pritsana och arbetar som för närvarande som kassabiträde/köksbiträde. Jag har haft detta arbete ett tag och trivs bra med det, men då jag är en nyfiken person som gärna vill utvecklas känner jag att vill prova på nya arbetsuppgifter. För mig är stimulerande arbetsuppgifter, utvecklingsmöjligheter och personligt ansvar viktigt.

När jag läste beskrivningen av tjänsten kände jag att detta är ett arbete som jag vill söka då det verkar både spännande och utvecklande. Jag är utbildad kock med stor vana av möte med många olika slags människor. Jag är bra på att skapa och bygga relationer med både arbetskamrater och kunder och delar gärna mig av mina kunskaper. I min arbetssituation är det viktigt för mig att står för fattade och ta ansvar för fattade beslut och mitt arbete. Jag är flexibel i både tanke och handling, gör det lilla extra och har samtidigt alltid har ett vänligt ord över till mina kollegor.

Jag har arbetat i ca 7 år inom restaurang och storkök som diskare, leverans mottagning, kallskänka, kockbiträde, kassbiträde, ekonomibiträde, cafébiträde och servitris och vill fortsätta med detta i framtiden. Jag har därmed, förutom en god kunskap om mat, en god övergripande förståelse för hur arbetet i en restaurang fungerar. Att arbeta med mat är min stora passion och jag trivs bäst när jag får arbeta med och lära mig mer om mat.

Jag är en förtroendeskapande person som arbetar lika bra ihop med gammal som ung. I mina tidigare arbetssituationer har jag lägt mig att snabbt anpassa mig efter olika situationer och händelser som uppstår i ett kök.

Som person är jag ordningsam och punktig. Jag är en glad, positiv och social tjej som samtidigt är lyhörd för mina arbetskamraters behov. Frågar ni mina kollegor som jag har arbetat med under åren om vem jag är säger de; engagerad, glad, ansvarsfull, effektiv, ärlig och pålitlig.

Jag hoppas detta verkar intressant och ser fram mot ett möte med er.

Med vänliga hälsningar

Pritsana Phrakhun

Det är omöjligt att bära sanningens fackla genom en folksamling utan att sveda någon i skägget. /Georg Christian Lichtenberg
  • Tow2Mater
    Add3 skrev 2011-08-04 02:09:17 följande:

Skriv på ett sätt att man snabbt kan se titel och längd på anställning, sedan punktar du upp ngr detaljer under varje tjänst.

Men det brukar ju finnas i Meritförteckningen som man normalt bifogar det personliga brevet.
Svar på tråden Kan någon läsa min personligt brev och hjälpa mig:(