• semlan86

Hur lång tid..?

Hur lång tid tog det för dig att få svar från försäkringskassan angående graviditetspenning? Jag börjar känna mig väldigt nervös och otålig nu trots att det ännu inte gått 4 veckor. Men om jag får beviljat så ska jag gå hem redan i slutet av augusti och jag vill ju kunna informera på jobbet om det.

• Svar på tråden Hur lång tid..?
  • Vinxen

Tog typ 40 dagar. Så vänta du. Gör dig redo på en evig lång väntan när det gäller FK ;)

• Shnauzie

Jag fick svar i måndags.. och jag fick mitt beviljat! :) skickade in i början av Juli, så ungefär 4 veckor tog det för mig!
    Du får säkert svar snart !

Ska också gå i slutet av augusti :) men först 3 veckors semester :D

• eilien

Ja ringde efter drygt 3 veckor o frågade hur det gick, en handläggare ringde då upp och sa att hon ännu inte húnnit titta på min ansökan men hon kollade på den när jag hängde kvar i telefonen och beviljade på en gång, fick brev på posten 2 dagar senare. Så det kan löna sig att ringa för att snabba på processen lite. Var samma visa förra gången jag sökte HP (2008)

• Mirella85

fk ska ha tagit beslut inom 30dagar så du kan alltid ringa och höra med dom om beslutet det gjorde jag.. och då hade det gått precis 30dagar då dom tog beslutet. fick tyvärr nekat men har begeärt en omprövning så vi får se hur det går.

Svar på tråden Hur lång tid..?