När fick ni tillbaka er mens på riktigt?
Jag undrar när ni fick tillbaka er mens efter förlossningen för att stanna hos er regelbundet utan att vara hoppig så att säga.
Jag undrar när ni fick tillbaka er mens efter förlossningen för att stanna hos er regelbundet utan att vara hoppig så att säga.
Jag ammade i 6 månader och mensen kom 2,5 mån efter avslutad amning.
Nu är de 2 månader och 3 dar jag födde min lilla prins.
Ännu har jag inte fått min mens. Ammade bara i en månad. Så e rätt nyfiken när mensen ska dra igång igen
Jag var nog extrem... med sista lilla ( 9 mån nu) så kom mensen tillbaka efter 5 veckor... ammade visserligen henne tyvärr bara i 6 veckor..
Med de andra äldre barnen har den även där kommit ungefär efter samma tid... Första barnet ammades i 6 månader.. och andra i 21/2 år!!!
Efter ca sex månader. Fick uppenbarligen ÄL i samma minut som jag slutade amma typ. Den var hyfsat regelbunden från början, diffade lite mer än innan men inte mer än ett par dagar hit och dit.
9 veckor efter förlossningen.. kommer ganska regelbundet, ge och ta några dagar!
Första barnet: efter nio månader.
Andra barnet: efter tre månader.
Båda gångerna har mensen kommit tillbaka två månader efter att jag har slutat amma helt.
Efter första barnet tog det 14 månader, och med andra har jag inte fått tillbaka den än (18 månader). Är kanske en biverkning av hormonspiralen men klagar inte på att slippa =)
Nån månad efter att jag slutat nattamma=dvs kroppen började få lite tid för vila och återhämtning under dygnet. I båda fallen var barnen runt 10-11 månader men med första barnet blev jag istället gravid på första ägglossningen så någon mens fick jag ju aldrig i det fallet. Förutom viss förskjutning, dvs längre cykler de första 3 månaderna har den varit regelbunden redan från början.
Första barnet: Efter 2 mån trots att jag helammade fram till 6 mån.
1:a efter 8 mån
2:a 6 mån
3:e 4 mån
4:e är nu 4 mån och ännu ingen mens
Har helammat alla i drygt 5 mån och sedan fortsatt med delamning...