Kvadrupeltest ?
Hej! Jag är i vecka 15 och skall göra kvadrupeltest imorgon på MVC. Någon annan som gjort det? Hur gick det? Någon som kan berätta mer om det? Tack :)
Hej! Jag är i vecka 15 och skall göra kvadrupeltest imorgon på MVC. Någon annan som gjort det? Hur gick det? Någon som kan berätta mer om det? Tack :)
Hej Mallan :). Jag gjorde UL i vecka 12 och gick igenom allt med barnmorskan. Allt såg bra ut på UL men de ser inte direkt mer än att hjärtat slår och mäter hur stort det är. Därefter erbjuder de kvadrupeltestet. Det gör de till alla över 35. Har funderat mycket över det där... Ska ta det nu på morgonen och får besked om ca 1 vecka. Hoppas det går bra på ditt UL!
Tack :). Får vänta 10-12 dgr på testresultat. Känns lite långt... :-/ Det var fantastiskt att se UL. Vi fick en bild. De kollade så hjärtat slog och mätte. Inget mer. Men en otrolig känsla var det. Berätta gärna hur det gick på tisdag. Må så gott.
Hur gick det idag?
hoppas bra!!
Roligt att höra att allt såg bra ut :). Underbart att se på UL tycker jag. Nästa gång är den 26:e aug. Längtar! Fick du en bild? Hur kom det sig att du bestämde dig för att göra testet? Vore jätteskoj att följas åt :).
Härligt att du tänker positivt :). Det försöker jag också göra, samtidigt som jag lite då och då kanske funderar lite för mycket på det
. Eftersom jag är 39 så kändes det rätt att göra testet, men å andra sidan vet jag inte hur vi går vidare om det blir ett dåligt resultat.. Testet är ju inte 100%. Tiden går sakta nu.. vill ju veta resultatet.. De sa att de oftast ringer direkt om det inte ser bra ut, annars får man resultatet per brev. BM sa att ju längre tid det dröjer desto bättre resultat. ..hoppas man kan lita på det?..
Hej Mallan! Hoppas du mår bra?
Jag fick provresultatet idag... och "normal/låg" risknivå för min ålder är 1:130 och jag fick 1:60. Alltså lite mer än dubbel förhöjd risk... Det var lite av en chock att få det resultatet. Det var ju inte jättedåligt, men ändå inte bra...
De har bokat in FP på torsdag och vi måste ge besked senast imorgon hur vi vill göra.
Risken för missfall är ju 1:100.... usch vilket jobbigt beslut man måste ta nu....
Har du fått tid för ditt test?
Hej! Vi beslutade oss för att göra fostervattenprov. Eftersom testet visade hög risk så kände vi att vi ville det. Vi hade annars gått och oroat oss ända till förlossningen och det är därför bättre att veta.. Jag gjorde det i förmiddags och det gick väldigt bra. Otroligt duktig läkare! Till och med vår lilla bebis gjorde V-tecknet åt oss! Så det måste ju vara ett gott tecken?
. Vi fick en bild på det. Nu väntar nervösa och långa dagar innan vi får besked, men vi fick en god feeling idag, så jag är lugnare än jag trodde. Hoppas allt går bra på ditt prov! Hör gärna av dig när du fått svar :)
Tack detsamma :)
Fick beskedet på fostervattenprovet idag och allt var bra!!! Jippie!! Sååå skönt... Nu kan man verkligen glädjas och njuta av allt. Ska på RUL på fredag, spännande att få kika mera och få lite fler bilder :)
Det är på måndag du skall göra ditt kvadrupel? Hoppas allt går bra. Berätta gärna hur det gick.
Vi hörs!