• Dino78

Amerikanska Benjamin Syrsa!

Igår satt jag och sambons familj och käkade middag och pratade om Kalle Ankas julafton. Svärmor ville prompt se det på julafton för hon älskar Ferdinand och Benjamin Syrsa. Jag sa "Jaha, den där tjuren och Bengt Feltreich (stavning osäker)". Då sa mimn svärmor "Bengt Feltreaich"? Ja, sa jag, han som är rösten till syrsan. Jaha tyckte hon då och sa att det ska ju vara Bing Crosby som sjunger orginalet. Allså When you wih upon a star.
    Nu undrar jag, är det verkligen Bing Crosby?! Har för mg att det INTE är det men är ju inte alls säker. Är det någon här som vet om jag är helt ute och cyklar och det är gamle Bingan som gör Syrs-rösten, eller åtiminstone sjunger i amerikanska versionen?

• Svar på tråden Amerikanska Benjamin Syrsa!
  • Julienne

Jag har för mig att Bengt endast sjunger i början på svenska lite samtidigt som den amerikanska versionen hörs i bakgrunden. Efter ett par strofer hörs väl endast den amerikanska och då är det säkert Bing Crosby.

• Dino78

Men jag har för mig att det inte är Bing Crosby. Jag vet att man hör det amerikanska men om det varit Bing Crosby borde jag tänkt på det eftersom jag gillar Crooner-musik. Och jag har några skivor med Bing och When you wish upon a star finns inte med vad jag vet. Är ju som sagt inte säker men det känns inte Bing-igt Har säkert fel men iaf...vill veta

• Dino78

Gud vad skönt det är att ha rätt Tack för informationen tjejer...gissa om jag ska maila min svärmor nu

Svar på tråden Amerikanska Benjamin Syrsa!