• Skuttan83

Ägglossnings stimulering?

Jag och min pojkvän har fått tid till IVF kliniken och ska dit om ca 2 veckor. Förmodligen kommer jag att få börja med ägglossnings stimureing. Men hur går det till, hur många dagar tar man det, måste man dit för undersökningar och provtagningar ofta? Finns det olika doser, tar det i så fall långt att hitta rätt?

Ni kan väl berätta hur det gått för er och vad vi har att vänta.

• Svar på tråden Ägglossnings stimulering?
  • Skuttan83

En till fråga, hur mår man då man tar ägglossningsstimulering. Känner man något i kroppen, med hummöret eller så?

• FruZäll

Ska du få pergotime? Jag har inte äl fick då dessa tabletter men har ej hjälpt mig tyvärr.

• Skuttan83

Jag vet inte än, men första steget är ÄL stimulering. Vad händer för er nu, vad blir nästa steg?

• FruZäll

blir pergotime i 2månader till, sedan blir det förmodligen provrör för oss.

• Skuttan83

När du har tagit en kur av Pergotime far du in för en koll då eller testar du själv med äl-test hemma? vilken klinik och landsting tillhör ni?

• FruZäll

Ne jag går till vårdcentralen och gör blodprov på dag 21. Kollar även med tester hemma, kör med clearblue äl monitor hemma. Vi är i Skövde på KSS , provade privat klinik men gilla det inte alls. Sorry om de blir rörigt sitter på mobilen:)

• SannaFia

*puffar* upp detta inlägg lite då jag har samma funderingar.

Hur fungerar stimuleringen och vad är det som händer?
    Gör man detta för man gör en spolning? 

• Firran

Jag har ätit pergotime , jag har ingen egen ägglossning och fick inte heller av pergotime...
    Steget efter det har varit Puregon sprutor som man tar själv i magen varje kväll...
    Känns knappt det är som en insulin penna med tunn nål som man sätter dit och trycker...

för mig tog det 6 dagar av sprutor för att få en äggblåsa på 14 mm... i lördags tog jag en annan spruta som ska få ägget att släppa... nu vet jag inte än om det har gjort det... har inte känns något iaf...

Jag har inte mått dåligt av sprutorna men däremot mådde jag inget vidare av pergotime men det är ju jätte olika...

spolning gör dom för att se att det inte är något stopp i äggledaren bara... jag åt pergotime utan att spola men fick göra det innan jag började med sprutorna : )

Lycka till!! =)

• SannaFia

Så firran när man äter fergotime... är det då stimuleringen som läkaren pratar om? Eller vad är det? Ska på vårt första utredningsbesök den 19.. känns skönt att vet lite vad som väntar =)

• Firran

Ja pergotime får äggblåsor att växa.. som dom ofta inte gör om man har pco.. Hoppas det går bra !!

Svar på tråden Ägglossnings stimulering?