CathrinLarsson skrev 2011-08-04 20:26:11 följande:
Det är verkligen på två vis tycker jag. Å ena sidan kan jag tycka att om man bytt till växasäng så har man någonstans bestämt sig för att byta säng och då kan jag tycka att man lugnt kan stå kvar vid sitt beslut.
MEN, å andra sidan så är det ju inte säkert att han är mogen att slappna av i växasängen och det är ju jättejobbigt för er alla om det ska vara krångel och trassel vid varje läggning!
Har ni en spjälsäng som man kan ta bort ena långsidan på? Det kan ju isf få vara ett nytt första steg om ni byter tillbaka till spjälsängen ett tag. Kom ihåg att det inte alls är säkert att det kommer att fungera lika enkelt som innan om ni byter tillbaka till spjälisen. Han kan ha bestämt sig om helt nya förutsättningar.
Gör det som känns bäst i hjärtat, det är det enda rätta!
Lycka till!
Tack för att du satte ord på mina känslor och tankar till det här.
Ska allt vara savrt och vitt tycler jag också att bytt är bytt och kommer aldrig mer tillbaka, MEN han värkar ju inte vara helt redo heller o andra sidan.
Tyvärr går det inte ta bort ena sida på spjälsängen, hade det gått hade jag hellre gjort så. Det är ett tips som jag ger de vänner och bekanta jag har nu som väntar sina första att köpa en säng med avtagbar sida!