• MrC

Flygbolag portar spädbarn i första klass

Malaysia Airlines förbjuder spädbarn i första klass.
    www.svd.se/resor/malaysia-airlines-forbjuder-smabarn-i-forsta-klass-vad-tycker-du_6363982.svd

En av sommarens resenyheter var den om Malaysia Airlines som beslutat att förbjuda spädbarn i första klass på bolagets samtliga Boeing 747 (i framtiden även på A380:orna). Anledningen är att andra första klass-passagerare klagat på barnens skrik.

Flygbolaget hänvisar i stället familjer med spädbarn till affärs- eller ekonomiklass.

Rätt eller fel, vad tycker du?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flygbolag portar spädbarn i första klass
  • tahira

Hm. Jag brukar alltid vara helt för barnfria områden, på tåg, flyg och restauranger eller vad det kan vara. 

Samtidigt tänker jag på när vi åkte från Kenya när vår son var ett halvår, alltiing blev otroligt mycket smidigare och lättare för att vi satt i första klass där man kunde röra sig ordentligt. Det var en resa på 7 timmar.

Jag tycker att om man skall införa barnfria områden, borde det finnas ett liknande alternativ för barn, vilket det ju inte gör i det här fallet, och det är ju lite tråkigt. Men jag antar att de som vill tar ett annat flygbolag.

• Blablabla

Helt rätt såklart!!! kan tänka mig att det finns människor som betalat mer pengar för lugnet i första klass...då kan man ju knappast ha spädbarn där...eller?

• FOA

Tja, varför inte. De kunde kanske ha några barnfria flights men antar att det kanske blir krångligt.
    Flygbolagen tjänar just inget på spädbarn då de sitter i någon av föräldrarnas knä för en struntsumma av vad en vuxen biljett kostar.

• Disan

Helt rätt, tycker jag! Vill man flyga lyxigt vill man ju inte bli störd av barn.

• Welma

Fast då borde det finnas en del flyg där spädbarn är tillåtna. Är det bara spädbarn, inte mindre barn?

• IsDimma

Helt rätt!

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • salta katten

nja jag vet inte. Jag vill inte bli störda av andras ungar men vill gärna åka där med mina egna

"bonusklass" eller vad de första raderna kallas när man flyger charter får man inte heller boka om man har barn under två år.  

• Boothwalker

Bryr mig inte. Jag stör mig inte på bebisar och jag kommer aldrig betala för att åka första klass.

♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Matillin

Helt rätt! Vem vill betala massa pengar för att höra på barnskrik, inte jag i alla fall!

Svar på tråden Flygbolag portar spädbarn i första klass