känslig snart 8 åring
Vi behöver hjälp eller råd om hur vi ska göra med vår son.. Jag är ensamstående med min snart åtta år fyllda son och vi har varannan vecka är det meningen. Nu har han kommit in i en period som han inte vill sova somnar väldigt sent och gråter i timmar innan han somnat. Försökt prata och frågat han varför men hans svar är bara att han inte vet varför och säger bara att han vill vara med mig. Är det någonting som åtta åringen just går igenom , han verkar ha en massa tankar som han funderar över också och är rädd att man ska försvinna:( det känns så sorgligt och vi vet inte hur vi ska göra. Nu funkar det inte med varannan vecka eftersom han är så ledsen och kommer inte klara av skolan om det här fortsätter. Jag har funderat på om man ska gå och prata hos nån barnpsykolog för han verkar inte må så bra.
han verkar ha som nån ångest och säger att han inte kan sova fast han precis lagt sig och inte försökt. Är han rädd för något eller är han rädd att jag eller pappa inte ska finnas där när han vaknat. Vi behöver hjälp!! Jag hoppas någon av er som läser detta har något bra råd att ge oss eller känner till detta av erfarenhet.
/Carina