• Anonym (Mördarmorsan?)

Hade ni kunnat mörda? Isåfall i vilket fall?

Jag tänker mig våldtäktsmän i aktion. Hade blivit galen. Samma sak om det var något lika vidrigt med mina barn. Då ser jag hur jag hade kunnat förvandlas till en kallblodig mördare. Många tycker att det är att gå för långt men vissa säger att det hade kunnat varit mildrare omständigheter som gjort att de kunnat ha ihjäl någon.

BERÄTTA! Jag är nyfiken.
  • Svar på tråden Hade ni kunnat mörda? Isåfall i vilket fall?
  • Red drum

Om någon tog mina barns liv. Anser mig rätten att i vredesmod ta denne mördares. Skulle inte blinka en sekund. Sen om jag hade lyckats eller inte, det är en annan historia.

• Augustiblomman

Om det var nödvändigt för att rädda mina barns liv skulle jag nog göra vad som helst, t.o.m. mörda. Däremot tror jag inte att jag skulle kunna mörda som hämd.

• Den allsmäktige

Jag skulle mörda min arbetskamrat. Större surfitta får man leta efter.

• murderdoll13

Jag har sett mej själv mörda i min fantasi. Ganska skrämmande.

• Anonym (Japp.)

JAg funderade ofta på att mörda min styv farsa när jag var yngre. Han slog min mamma ofta, ofta. Och jag tänker nu på äldre dar, att "tänk om jag hade gjort det, då skulle jag varit ute för länge sen"

• riboflavin

Nej, däremot skulle jag tveklöst kunna skada någon mycket allvarligt för att freda mig själv eller någon annan (har till och med gjort faktiskt) och det är inte omöjligt att jag skulle kunna skada någon såpass att de faktiskt avliger.
    Men det skulle handla om dråp eller vållande till annans död och inte mord.

Vem är denna mystiska någon som får skulden för allt?
  • Anonym

Mörda rent planerat vet jag inte. Men när exet misshandlade mig ja då hade det kunnat gå illa om jag inte tagit mig ur i tid och med hjälp.

• Krake

Nej. Jag har aldrig varit våldsam i hela mitt liv och skulle inte kunna döda någon.

Däremot finns det en person jag önskar livet ur. 

Moster, inte monster.
  • Anonym

OM jag ser någon mörda massa barn och jag hade tillgång till ett vapen så hade jag nog skjutit. Genom att stå och se på så är jag medskydlig i mina ögon.

• Inima

Jag hade inte kunnat leva med vetenskapen att jag tagit en annan människas liv.

Men jag hade kunnat ta till grovt våld om det krävs (t.ex vid misshandel, våldtäkt emot mig eller mina barn)

Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
Svar på tråden Hade ni kunnat mörda? Isåfall i vilket fall?