Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Ni medberoende som tillfrisknat, jag behöver eran hjälp nu! (långt)

Åh, vad jag känner igen mig! På så många sätt. Har en bebis i famnen att  fokusera på så kan bara skriva lite åt gången.

Men bebisens pappa. Han har alkoholproblem men eftersom han inte känner att han måste dricka, utan vill, så "räknas det inte" enligt honom. Och andra märker ju inte att något är fel, utan uppmuntrar honom till att dricka när det är fest. Och vem är då jag att säga "nej du får inte". Han är snäppet över 30 och då "ska" man ju dricka. Men om man inte klarar av det, varför ska man fortsätta då? Andra förstår inte att de förstör.

Och det här med nikotin. Min kille började röka i år! Varför göra det när man är så gammal? Och han gömmer cigaretterna för mig och tvättar sig och tror att jag inte märker det.

• Anonym (A)
    Anonym (tråkigt) skrev 2011-08-05 21:32:54 följande:
    Missbrukare är de mest egoistiska, svekfulla och lögnaktiga människorna som finns. Tyväär. Trots att de också har stunder av värme och glädje ibland.

Mitt råd är endast detta - lämna honom.

Tyvärr kommer det inte bli bättre. Jag lovar.

Du är värdefull, låt honom inte dra ner dig mera. Ditt liv är kort nog ändå.

Jag vet att jag har rätt. Endast mellan 5-10% av missbrukare lyckas bli helt fria från sitt missbruk, även efter behandlingshem. Hör efter på närmsta behandlingshem så får du det bekräftat.

kram {#emotions_dlg.flower}
    Jag är dock lite dubbelt inställd till detta. Både i denna tråden och i the real life så att säga. Jag är nämligen före detta missbrukare själv. Både varit medberoende i en relation, missbrukare i en annan. Därför vet jag ju att man kan ändras och det känns som om det gör att jag ännu mindre vet när jag ska ge upp.
Svar på tråden Ni medberoende som tillfrisknat, jag behöver eran hjälp nu! (långt)