Inlägg från: Anonym (Jag med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag med)

Ni medberoende som tillfrisknat, jag behöver eran hjälp nu! (långt)

Mitt ex är sexberoende och den sista tiden bestod hela jag bara av ett kontrollerande, surt, snokande moln. Usch det är riktigt hemskt när jag tänker på det. JAG bara försvann.

Vi gick skilda vägar för 1 ½ år sen och det är det bästa jag gjort. Jag insåg inte ens hur medberoende jag var, det mesta har jag insett nu i efterhand.

Hittat tillbaka så mycket till mig själv det här året, hittat livsglädje igen. Lust att leka med mina barn! Att skratta. FÅ rå om mig själv. Att inte ständigt oroa mig för vad han gör är så otroligt skönt!

Jag förstår att det är ett jättesvårt beslut att ta, för mig tog det flera år... Idag kan jag såklart ångra att jag inte gjorde detta tidigare. Men som medberoende är det inte lätt!

Nu behöver ju inte du gå samma väg som mig, men jag tror att det är svårt för att tillfriskna om partnern inte inser att han är sjuk... och tyvärr är det ju han som måste ta det steget.
    Den enda du kan förändra är dig själv.

Många kramar

Svar på tråden Ni medberoende som tillfrisknat, jag behöver eran hjälp nu! (långt)