Inlägg från: Anonym (ledsen flickvän) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen flickvän)

Ni medberoende som tillfrisknat, jag behöver eran hjälp nu! (långt)

Hej. Jag är 18 år och är tillsammans med en haschmissbrukare (samt tagit tradolan. Och testat tjack osv år sedan)

Jag sa före vi blev ihop att jag aldrig skulle va tsm med en missbrukare. Den första månaderna var en redig röra av återfall, hopp, och svår abstinens. Denna månad skulle bli hans 5e månad som helt ren, och snart ska han på öppenvård, rehab för att undvika framtida återfall osv!

DOCK sa han just att han tagit återfall 2 veckor sen, och sedan HÅRD-rökt två veckor i sträck, ljugit mig rakt i ansiktet när jag undrat varför han beter sej så annorlunda och allt känns konstigt. Inte ett ord.

Han sa att det är en sjukdom och han har inte fått rätt behandling än. Att han "passade på" att röka före han skulle på rehab.... Nu är han ju helt klart beroende igen och måste gå igenom hela denna tradiluttan igen. FY FAN för han!!

Jag älskar han, men jag börjar se mej själv som en svag, desperat, bekräftelsesökande osäker tjej. Just för att jag är mer mån om hans tillfrisknande än att våga bli arg på han för hans svek mot mej och vårt förhållande! I efterhand efter han berättat om rökningen förtsätter han röka tills han ska på behandling, och är helt känslokall och egoistisk mot mej. Säger att han inte orkar något, orkar inte höra mej prata om mina känslor osv. Vill ta en tillfällig paus från livet, och mig, tills han är ute från absen (han ska till psyket i 2 veckor på annan ort för att få hjälp med värsta absen före rehabet)

Blir rädd att bli medberoende. Snälla hjälp!! Det är han jag vill ha barn med, gifta mig med och leva med. Han är min finaste del av livet men hans beroende är den mörkaste delen av mitt liv.

Svar på tråden Ni medberoende som tillfrisknat, jag behöver eran hjälp nu! (långt)