• Återkommande gäst

Börja förskoleklass - vilken ryggsäck har du köpt?

Känner mig helt ställd, mitt lilla lilla barn ska börja skolan och då kan man väl inte ha en Bamse-ryggsäck?

Vad har ni andra köpt för ryggsäckar till era barn som börjar förskoleklass? Tips på butiker/nätbutiker?

Fungerar fortfarande figurer som Bamse, Alfons, Hello Kitty, Spiderman, Blixten, Barbie, Snobben? Eller är det enfärgat som gäller?

Har frågat barnet såklart men inte fått något tips om vad som kan tänkas duga...

• Svar på tråden Börja förskoleklass - vilken ryggsäck har du köpt?
  • listo

Min dotter har växlat mellan Bamse, Disney-prinsessor och Hannah Montana på ryggsäcken under sitt år i förskoleklass. Såvitt jag kunnat se så har det varit alla tänkbara figurer och mönster på klasskamraternas ryggsäckar.

Nämen det ÄR så. Jag hörde det av en som hade hört det på FL...
  • Verum

Vår pojke ville ha en Star Wars-ryggsäck, men vi lyckades övertala honom att ta av märket Puma. 99 kr på Stadium. Barn kan vara elaka så vi ville ha en så neutral ryggsäck som möjligt.

Låt barnen vara försöksdjur - Tänk genus!
  • TrailerTrash

En Hannah Montana ryggsäck

• Carisma95

Varför inte låta ditt barn ha den ryggsäck som h*n själv vill ha? Sen om det är Bamse, Stålmannen, Prinsessor eller katter spelar väl ingen roll...?

Sonen har precis gått i förskoleklass (början 1:a nu) och valde själv en "Madagaskar"-ryggsäck som han använt hela året. Bättre att barnen lär sig att inte bry sig om vad andra tycker och tänker (tycker jag).  

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Återkommande gäst

Tycker absolut att barnet ska välja själv, men förutom att jag är rädd att det ska bli jobbiga kommentarer om Bamse-ryggsäcken så är den inte lämpad för daglig användning då den har extremt dåliga bärremmar (på dagis har den hängt kvar på kroken hela veckorna och bara tagits hem över helgen).

Jag vill också att våra barn ska välja fritt och vara trygga med sina egna åsikter - men detta barn har en tendens att bli helt knäckt så fort någon sagt något nedlåtande så jag vill inte riskera att något sådant händer redan första dagen...

Puma från Stadium lät både neutralt och billigt Tack för det tipset!

Och tack ni andra som visat att barnet inte förvandlas till en tonåring över natten bara för att det är skolstart!

• Litet My

Sonen kommer att ha sin Spindelmannenväska som han haft sedan tidigare (han packar grejer han har med till sin pappa i den)

Han får ha den tills han har önskemål om en annan.

• Carisma95
    Återkommande gäst skrev 2011-08-05 18:26:55 följande:
    Och tack ni andra som visat att barnet inte förvandlas till en tonåring över natten bara för att det är skolstart!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Ankiz

Vi köpte på Ica maxi för 69:-. Fanns fyra färger att välja mellan och han valde den limegröna . Mellanbrorsan valde rosa och minstingen fick blå.

Tittade lite snabbt på br leksaker men jag tänker inte betala 449:- för ett tryck... Sonen blev nöjd och det är huvudsaken   

♥Mamma till Oliver 050922, Lucas 070708 och Elias 100310♥
Svar på tråden Börja förskoleklass - vilken ryggsäck har du köpt?