• Babyface01

Mammaledig nära Piteå

Hej! Jag är mammaledig med mina 2 flickor som är 11 månader och 2,5 år. Jag bor utanför Piteå och undra om det finns några andra som är mammalediga och bor nära Piteå?

• Svar på tråden Mammaledig nära Piteå
  • linaloo

Hej

Jag är alldeles nyinflyttad i Piteå och känner inte en människa här :) Så jag träffar gärna lite nya vänner!
    Är mammaledig med min lilla Freja som är 4 månader.  

Freja 7 april 2011 ♥ mammatillkotten.blogspot.com
  • Babyface01

Vad roligt att ni har flyttat till Piteå! Vi är också nyinflyttat, har bott här i ett halv år. Bor ni i centrala Piteå? Var har ni flyttat från?

• linaloo

Japp, vi bor mitt emot busstationen ovanför cederkliniken. Vi flyttade från Umeå, just nu pendlar vi lite då vi håller på att renovera det sista i lägenheten innan vi ska sälja den. Var utanför bor ni? Vi kanske kan ses på familjens hus någon dag? Är dock bortrest nu i ca 2 veckor, men efter det.

• BenZaa

Hej. Jag är mammaledig med min dotter på 7,5 månader.
    Flyttade till Piteå i februari. Bor på furuberget.
    Tar gärna en fika eller umgås på andra sätt Kaffe

• linaloo

Hej

Jag är ju alldeles alldeles nyinflyttad så jag har ingen koll på vart furuberget ligger.. Får kolla in en karta sen! 

Måste erkänna att jag känner en viss lättnad över att inte vara ensam nyinflyttad mamma! Det finns alltså hopp om att skaffa nya vänner, haha

Vart kommer ni ifrån annars? Hur kommer det sig att ni hamnade i Pite?

Freja 7 april 2011 ♥ mammatillkotten.blogspot.com
  • BenZaa

Furubergsvägen ligger backen upp från stepin (furunäset) om det säger dig något. Hehe.
    Flyttade upp från Norrköping för lugnet. Du då?

Jag är lätt att känna igen på stan. Dotterns vagn är helt rosa och så står hennes namn på en skyllt. (Zaafira)
    Ibland har jag syskonvagn om sonen är med. Han är 2,5 år.

• Babyface01

Vad roligt att ni hittade hit! Skulle vara jätte roligt att ses och ta en fika någon dag, det gör vi gärna! Nainen, din son är lika gammal som min dotter, kanske de kan träffas någon dag! Går han på dagis?
    Vi har flyttat från utanför Göteborg och bor i Norrfjärden.
    Min man fick jobb här och han har familjen här också!
    Hör gärna av er om ni vill fika :)

• BenZaa

Sonen går på dagis. Han älskar verkligen dagis för han är jätte social och här har man ju inte så många att umgås med än.
    Fikar gärna och träffas med barnen. Badhusparken är ju ett underbart ställe att vara på när det är fint väder. Nimbys värld älskar sonen (på pite havsbad). Har ni varit där?

• linaloo

Nainen: jag är oxå lätt att känna igen, jag bär oftast Freja på ryggen i en grön vävd sjal, ibland (men mer sällan) bär jag på magen. Ännu mer sällan har vi en grön brio happy som det står Freja på :)

Vi flyttade upp från Umeå, då karln bytte jobb, men jag är söderifrån o sambon norrifrån :)

Svar på tråden Mammaledig nära Piteå