• Trynträ

    min sambo tycker jag är för sparsam ,trött på hennes tjat

    Stackars barn som måste gå med disktrasor i rumpan. Tror knappast att det är så bra för huden. En disktrasa blir ju blöt och så ska det blöta ligga mot huden. Å tänk så mycket bakterier som frodas i disktrasor. Om ni bara sköljer de för hand så lär de dessutom knappast bli rena. Det krävs att man kokar disktrasor eller tvättar de väldigt varmt för att bakterierna ska försvinna.

    Kan inte mer än hålla med din sambo där. Du är äcklig som torkar rumpan med disktrasor som du inte tvättar ordentligt efter varje gång. Hade jag varit henne så hade jag lämnat dig. Har dock väldigt svårt att tro att detta är sant. Känns mer som en frågeställning för att få fram en hetsk debatt.

  • Trynträ

    Var det inte du TS förresten som hade 14 grader inne och tyckte att alla skulle klä på sig istället för att spara pengar. Isåfall förstår jag att du tänker som du gör. Sjukt är det.

  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-26 19:47:02 följande:
    jag jobbar innom byggbranchen ,(betongarbetare)
    ja vi använder tandkräm el tandpasta (utan fluor) och oliv tvål, själv använder jag olivtvålen till håret med
    Mig veterligen så innehåller betong cement och det är ju väldigt giftigt så det låter inte särskilt hälsosamt att inte duscha varje dag. http://sv.wikipedia.org/wiki/Puts Av krom kan man få cancer.

    Du är inte orolig att nån ska anmäla er till soc angående barnet eftersom många nog anser att ni lever i misär utan varmt vatten, disktrasor mot rumpan, betongdamm, kyla inomhus och tandkräm utan flour? Känns som det kan finnas risk för omhändertagande då. Tycker för ditt barns skull att du kan bli lite mindre snål.
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-26 20:59:27 följande:
    jag går med gasmask hela dagarna på jobbet, klart jag dushar på jobbet , men tex på semestern så dusha jag bara 2gr
    Ok, trodde du inte duschade varje dag när du jobbade. Badade du i nån sjö på semestern istället? Ofta är man ju ledig 4 veckor och att inte duscha på så lång tid låter allt annat än fräscht. Förstår inte hur du öht får komma till med din fru. Hon måste vara extremt tålig eller lika skitig hon.
  • Trynträ
    white trash mia skrev 2011-08-26 20:56:43 följande:
    Och varför inte tygblöja istället för disktrasa? Är inte tyg bättre för miljön (kan ju tillverkas av gamla kläder eller liknande)? Disktrasor tillverkas väl av en massa kemikalier och skit? Vad vinner man på det? 
    Precis. Och tygblöjor tvättar man dessutom i maskinen ofta och sen har de väl nån form av pappersskydd i sig som man slänger. Disktrasor är en bakteriebomb.
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-26 21:14:36 följande:
    hon spelar väll nån division högre än mej i renlighet,
    jag har sagt det och säger det igen bara för man inte dushar så ofta tex på semestern så behöver det inte növändigtvis behöva att man luktar skit,
    ren kropp= det fastnar mer skit fortare än på en smutsig pga fett hinnan som aldrig hinner återbildas på huden,

    ps vi har sex varje kväll utan att dusha efteråt
    Måste säga att du har en extremt tålig sambo i alla fall. Sen kan jag väl hålla med om att man inte måste duscha varje dag förutsatt att man tvättar de intima regionerna och under armarna för annars lär man lukta skunk. Man blir ju trots allt svettig och svett och bakterier luktar inte direkt mumma. Å lägg sen till lite gammal sperma på det så...
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-26 21:25:51 följande:
    jag brukar väll vaska av den sure i handfatet efter sex,
    fast hon kan bli lite grinig när jag har samma kalsånger över en vecka
    Känns som du blir renligare och renligare ju längre tråden går. Då erkänner du ju att du åtminstone tvättar av dig varje dag. Fast jag förstår ändå inte det där med disktrasan. Du borde nog göra en analys av den för att se hur ren den är efter en torkning.
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-26 21:31:40 följande:
    har sällan strumpor på mej förutom på vintern , i vintras bytte jag ullstrumpor 1 gång pga att dom var trasiga,
    ull är natuligt antibaktiellt och ska inte tvättas mer än högst nån gång per sesång,
    t shirt 2veckor -en månad kanske har olika t skirtar beroendepå vad jag gör ibland häder det att jag tar på mig en tröja som hängt typ i garaget i ett år
    Fast då har du ju i alla fall andra kläder på jobbet så då känns det inte lika äckligt. Hade du däremot haft samma kläder där som hemma i flera veckor hade jag undrat.
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-26 21:43:10 följande:
    nä min dotter är extrem på att byta kläder , flera gr om dagen, försöker stoppa tillbaka kläder i lådorna som hon typ bara haft i 3 h,
    har inte riktigt kontroll på vad min sambo
     gör när jag är på jobbet,
    men jag brukar skälla ut henne nån gång i mån när hon tvättar för ofta mer än 1 maskin i veckan
    Hehe. Antagligen tvättar hon. När du är på jobbet alltså.
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-26 21:44:39 följande:
    äsh sånt  bryr man bara sig om i början
    TS får ju uppenbarligen ligga ändå så varför bry sig liksom.
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-26 22:11:16 följande:
    rumpan blir renare av en trasa än vad den blir av toa papper
    Skulle inte tro det om trasan inte är nytvättad. Den blir inte ren av bara vatten.
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-27 11:56:47 följande:
    jo om man tar lite olivtvål på den
    Eftersom disktrasor brukar sägas vara en bakteriebomb och många bakterier inte dör förrän de tvättas i minst 60 grader så har jag svårt att tro att trasorna är särskilt rena efter ett toabesök även om du tvättar med tvål. Då är det nog bättre att ta lite toapapper som man blöter på och torkar sig med och som man slänger sen.  Å sen när du tvättar ur dem så fastnar det bergis en hel del skit under naglarna också som kanske inte försvinner när du sen tvättar dig. Äckligt är vad det är.
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-27 11:58:47 följande:
    tösen fyller 5 nästa gång, hon tycker bajs ärså roligt nä hon skäms inte,
    kanske inte säger vad den trasan används tll
    Det är nog bäst hon håller tyst om det så hon inte förlorar kompisarna eller blir mobbad.
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-27 23:32:23 följande:
    äsh vi har aldrig haft magsjuka i detta huset, föresten skulle jag kunna snyta mej utan problem i trasan så ren är den
    Du vet att bakterier inte syns väl? Har du missat Rent hus programmen?
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-28 13:49:15 följande:
    lite bakterier stärker emunförsvaret det är väll bevisat, man behöver inte ha antibakrirellt till allt
    Eller så blir man överkänslig. Skulle du t.ex skära kyckling och sen grönsaker på samma skärbräda om du inte diskat den emellan och skurit kycklingen först?
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-28 13:51:25 följande:
    har dushat på en halvliter vatten det är recordet,( pumpspruta)
    jag köper bara tvåler på hälsokosten
    Men du duschar ju på jobbet. Det är ju fusk.
  • Trynträ
    hopparmamma skrev 2011-08-28 16:30:34 följande:
    Klart att det inte är jobbigt för dig att torka kisset efter sonen. Det är ju inte du som är hemma och får torka. För att inte tala om hur "kul" det måste vara att torka upp bajset för jag antar att han bajsar emellanåt också, även om du bara nämner kiss i dina inlägg.

    Jag tror att vi alla är intresserade av att höra din sabos syn på saken. Vad hon tycker om skittrasan i badrummet, inget varmvatten, kallt inomhus, torka kiss och bajs efter barnet hela dagarna, bli utskälld om hon tvättar mer än en gång/vecka osv. Kan du inte lämna över datorn till henne så får vi ta del av vad hon tycker? Jag är jättenyfiken.

    Även om jag tycker att du går till överdrift och är väl fanatisk så är det ju upp till dig att leva som du vill så länge det inte drabbar någon annan. Jag lider ju inte av att du har en del konstiga saker för dig.
    Hon vill gifta sig med honom så nån stans måste det väl ändå vara en skruv lös.
Svar på tråden min sambo tycker jag är för sparsam ,trött på hennes tjat