• Hortensia01

Vad har ni för regnkläder?

Börjar bli dags för nya nu till dottern innan skolan börjar. Vad har ni för något? Skalkläder, goretex eller galon?

• Svar på tråden Vad har ni för regnkläder?
  • AW76

Jag köpte ett Everest-regn/vindställ i sånt där "prasselmaterial" till min son som börjar i fsk-klass. Dock bara (?) 3000 i vattenpelare, men jag tror att han klarar sig med det. 

Han har även en POP-skaljacka, och så ska jag inhandla FIX skalbyxor, tycker de har varit bättre än POPs. Galonkläder skippar jag från och med i år. 

• tackförfisken

Aj då , nu läste jag för snabbt ! Skol tjejen har bara skalkläder, har ett galon sett men det vägrar hon använda ! Galet egentligen, visst hade man galonisar när man själv gick ettan ?

• Hortensia01
    tackförfisken skrev 2011-08-06 15:36:17 följande:
    Aj då , nu läste jag för snabbt ! Skol tjejen har bara skalkläder, har ett galon sett men det vägrar hon använda ! Galet egentligen, visst hade man galonisar när man själv gick ettan ?
    Ja själv hade jag nog det till minst trean om jag kommer ihåg rätt.
  • MintMint

Sonen (som börjar i tvåan till hösten) har ett Everestställ, som ligger på skolan i reserv. Sen har han överdragsbyxor & skaljacka från Kappahl (som jag upplever likvärdigt med polarn o. pyrets, då vi haft po.p i alla år tidigare). Sen har han ett regnställ från Ica Maxi. Det är det bästa regnstället vi har köpt faktiskt. Kostade 199:-, och höll för både sandlådekrälande och hårt bandyspelande i ösregn.Skrattande

• Hortensia01
    MintMint skrev 2011-08-06 16:13:45 följande:
    Sonen (som börjar i tvåan till hösten) har ett Everestställ, som ligger på skolan i reserv. Sen har han överdragsbyxor & skaljacka från Kappahl (som jag upplever likvärdigt med polarn o. pyrets, då vi haft po.p i alla år tidigare). Sen har han ett regnställ från Ica Maxi. Det är det bästa regnstället vi har köpt faktiskt. Kostade 199:-, och höll för både sandlådekrälande och hårt bandyspelande i ösregn.Skrattande
    Vad är det för något från ica? Allväders  midjebyxor eller vad?
  • MintMint
    Hortensia01 skrev 2011-08-06 16:20:54 följande:
    Vad är det för något från ica? Allväders  midjebyxor eller vad?
    Regnkläder, typ galonställ. Byxor med hängslen och jacka till.

Ser ut så här: [jag googlade fram bilden]

http://frejaochembla.blogg.se/images/2011/maxi_137024956.jpg

De brukar finnas på erbjudande för 199:- (kostar 299:- ord. pris), och jag köpte varsitt till båda barnen förra våren och tänkte "De håller så länge de håller för det priset". Och de höll förvånansvärt bra, och längre än vad jag trodde (de är hela än, bortsett från resåren under foten)
  • Hortensia01
    MintMint skrev 2011-08-06 16:30:30 följande:
    Regnkläder, typ galonställ. Byxor med hängslen och jacka till.

Ser ut så här: [jag googlade fram bilden]

frejaochembla.blogg.se/images/2011/maxi_13702...

De brukar finnas på erbjudande för 199:- (kostar 299:- ord. pris), och jag köpte varsitt till båda barnen förra våren och tänkte "De håller så länge de håller för det priset". Och de höll förvånansvärt bra, och längre än vad jag trodde (de är hela än, bortsett från resåren under foten)
    Tack ser ju färgglada ut, men kan de funka till en nioåring?
  • MintMint
    Hortensia01 skrev 2011-08-06 16:35:30 följande:
    Tack ser ju färgglada ut, men kan de funka till en nioåring?
    Ja, de funkar till min 8-åring. De finns iaf i storlek upp till 134/140 tror jag. Jag tycker de är bra att ha som lite "slit- och släng" typ.
  • Hortensia01
    MintMint skrev 2011-08-06 16:37:19 följande:
    Ja, de funkar till min 8-åring. De finns iaf i storlek upp till 134/140 tror jag. Jag tycker de är bra att ha som lite "slit- och släng" typ.
    Hon drar bara 128 i storlek men mer om det blir för barnsligt med hängslen, annars väldigt bra pris tycker jag.
  • Dr Mupp

Dotter 8 år
    Everst skaljacka + Pop skalbyxor samt ett gamlat fult galonställ som hänger på skolan

Sonen 6,5 år
    Everest skaljacka + Nanook skalbyxir samt ett galonställ från Maxi som hänger på skolan.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Svar på tråden Vad har ni för regnkläder?