Vad har ni för regnkläder?
Börjar bli dags för nya nu till dottern innan skolan börjar. Vad har ni för något? Skalkläder, goretex eller galon?
Börjar bli dags för nya nu till dottern innan skolan börjar. Vad har ni för något? Skalkläder, goretex eller galon?
Jag köpte ett Everest-regn/vindställ i sånt där "prasselmaterial" till min son som börjar i fsk-klass. Dock bara (?) 3000 i vattenpelare, men jag tror att han klarar sig med det.
Han har även en POP-skaljacka, och så ska jag inhandla FIX skalbyxor, tycker de har varit bättre än POPs. Galonkläder skippar jag från och med i år.
Aj då , nu läste jag för snabbt ! Skol tjejen har bara skalkläder, har ett galon sett men det vägrar hon använda ! Galet egentligen, visst hade man galonisar när man själv gick ettan ?
Sonen (som börjar i tvåan till hösten) har ett Everestställ, som ligger på skolan i reserv. Sen har han överdragsbyxor & skaljacka från Kappahl (som jag upplever likvärdigt med polarn o. pyrets, då vi haft po.p i alla år tidigare). Sen har han ett regnställ från Ica Maxi. Det är det bästa regnstället vi har köpt faktiskt. Kostade 199:-, och höll för både sandlådekrälande och hårt bandyspelande i ösregn.
Dotter 8 år
Everst skaljacka + Pop skalbyxor samt ett gamlat fult galonställ som hänger på skolan
Sonen 6,5 år
Everest skaljacka + Nanook skalbyxir samt ett galonställ från Maxi som hänger på skolan.