• kabacigg

Lånat hus 2 veckor, vad ger vi som tack-gåva?

Vi har fått låna ett hus i två veckor av en kompis som varit på semester med sin familj. Vi bor vanligtvis i Sthlm innerstad så det var skönt att få bo i hus med trädgård, särskilt för vår lilla 2-åring som sprungit omkring utan blöja i gröngräset hela dagarna. Imorrn lämnar vi tillbaka huset. Vad ska vi ge ägarna som tack för lånet-gåva? Det är en mamma, pappa, och tre barn, 11-14 år gamla som vi lånat huset av. Bra förslag?

• Svar på tråden Lånat hus 2 veckor, vad ger vi som tack-gåva?
  • Luulu

Bjuda hem dom på "finare" mat, va det första som slog mig. :)

• JAG är BÄST

Jag skulle ge en korg med fina vårdprodukter med cellofan!!!

Typ, badbomer(om badkar finns),, dushkräm, finare/dyrare schampoo, mm................

Alt skulle jag fylla en korga med delikatesser, dvs,,,,åkerbärssylt, hjortronsylt,,,torlat älgkött,,,praliner, oljor,,,marinader,,,ost(någon ovanlig ost=svår att få tag på),,,,,,,mm,,,,mm,,,mm

• JAG är BÄST
    JAG är BÄST skrev 2011-08-06 22:31:08 följande:

Jag skulle ge en korg med fina vårdprodukter med cellofan!!!

Typ, badbomer(om badkar finns),, dushkräm, finare/dyrare schampoo, mm................

Alt skulle jag fylla en korga med delikatesser, dvs,,,,åkerbärssylt, hjortronsylt,,,torlat älgkött,,,praliner, oljor,,,marinader,,,ost(någon ovanlig ost=svår att få tag på),,,,,,,mm,,,,mm,,,mm

SJÄLVKLART ska det vara en skumpa i denna kog med(billig el dyr spelar ingen roll,,den ska vara dät!!!)))
  • Minirai

Att se till att huset ser ut så som det gjorde då ni fick låna det är också viktigt :) Annars tycker jag ovan förslag verkar bra. Det ska inte vara något för dyrt. Ni har säkert redan skrämt bort en och annan tjuv och vattnat gräsmattan.
    Jo, ni skulle kunna köpa hem första måltiden, typ frukost om de kommer hem sent på kvällen eller lunch om de kommer den tiden. Det uppskattar vi när vi varit bortresta, att slippa rusa till affären det första man gör.

Svar på tråden Lånat hus 2 veckor, vad ger vi som tack-gåva?