Inlägg från: Anonym (Chubby) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Chubby)

Varför så komplicerat?

Det lät som om jag hade kunnat skriva ditt första inlägg.

Jag skrev ett inlägg häromdagen om hur svårt jag tycker allt är.

Är också (vet inte om ja är förälskad, men klart intresserad) av en tjej som är ca 10 år äldre än mig 

Jag har vetat vem hon är i ett par år men det är först nu som ja har upptäckt att det finns något där (från min sida i alla fall), jag jobbar med att få kontakt med henne och träffas som vänner och göra vänn-saker tillsammans först och sen se vart det leder.
    Jag vill verkligen inte förlora en jätte bra vänskap och därför jag känner att ja kanske borde ta de lite lungt men ja är väldigt impulsiv av mig

• Anonym (Chubby)
    Anonym (Hon) skrev 2011-08-08 12:32:08 följande:
    Idag har vi inga direkta roller till varandra... Det som gör det hela komplicerat är att jag inte har en jävla anin g om hon ens gillar tjejer... (hon uttryckte en gång att hon hade tänkt i dem banorna) Men jag vet ju inte... Och det som skrämmer mig är att jag inte vet hur hon kommer att reagera om jag berättar hur det ligger till!! :/

Vi umgås ju som sagt inte som vänner, därför är det kompicerat att ens fråga om vi ska ses, fika etc...
    Ähh vänskap måste börja någonstans, fråga om hon vill ta en fika eller hitta på något, du kan ju inte få mer än nej
    de e svårt att bli kompisar om man inte träffas.

Jag har lite det dilemmat med den flicka ja gillar också, jag vet inte om hon gillar tjejer jag vet att de gått rykte om de för några år sedan och jag tror hon var tillsammans med en tjej då men ja är inte säker. därför kommer ja sattsa på att bli vän först...

• Anonym (Chubby)

Jag hoppas de går bra för er..

• Anonym (Chubby)
    Anonym (Hon) skrev 2011-08-09 07:50:31 följande:
    Syndiga tankar? Menar du att det är syndigt att bli förälskad i någon? Eller att det är syndigt att inte våga fråga om en fika?? För min egen skull borde jag nog tala om för henne hur jag känner, min familj vill se mig lycklig så vad menar du? Jag läser kanske ditt inlägg på fel sätt men du får gärna förtydliga dig i det du skriver!!
    Bry dig inte om vad hon skriver.. Antingen är hon ett troll eller så är hon bra dum i huve och har inte här att göra...
    Menar alltså hjälpsamma gunilla.

• Anonym (Chubby)

Du klarar det, väntar fortfarande svar och det är så nervöst,,,

• Anonym (Chubby)

Jag har skrivit mail och inte fått något svar, jag skickade sen ett mail med mitt telefonnummer men hon har ännu inte svarat,m detta var på facebook och ja vet att hon har varit inne på facebook även om hon inte är aktiv där inne så har ja sett henne inne..
    Irriterande, men hoppas träffa henne nästa helg... 

• Anonym (Chubby)
    Anonym (Hon) skrev 2011-08-15 20:17:29 följande:
    Naawe.. men du har alltså skrivit vad du känner för henne osv?? Men hon har inte svarat på det..?

Modigt av dig... =)
    Nej nej så långt har jag inte kommit, hihi

Grejen var att hon frågade mig en sak först som jag svarade på, och skrev att jag gärna kommer och hälsar på henne eller hittar på något med henne, fick inget svar och en vecka efter det så skrev jag ett medelande med mitt telefonnummer i.

Men eftersom hon inte är inne på FB så ofta så får ja väl anta att de är därför ja inte fått nått svar, men ja hoppas poå att träffa henne nästa helg i ett annat ärende och då ska ja fråga henne om vi kan hitta på nått  
  • Anonym (Chubby)

Men du vet ju inte om hon tycker om dig..
    Du måste få till den dära fikan..

Jag fick svar idag och är jätte glad, hon vill jätte gärna träffas och så där så de ska bli skitkul, 'ven om de kanske bara är på vänskapsnivå ännu.

Jag är dock nervös föör det här med åldersnivån alltså...

• Anonym (Chubby)
    Anonym (Hon) skrev 2011-08-20 10:26:32 följande:
    Roligt med svar! Hoppas du kommer fram till om det finns något mellan er! Kan du inte berätta lite om hur ni träffades? Hur mkt äldre än dig är hon? Och du lycka till!!! ;)
    Tack, skönt att ha någon att prata med om det också...

Hon är en vän till mina föräldrar sen flera år tillbaka, så hon har ju liksom funnits i bilden länge men först nu som ja känt de här känslorna. Jag är 25 och hon är 35 tror jag..

Ja de ska verkligen bli kul att lära känna henne bättra i alla fall och även om de kanske bara blir vänner, när (om) vi blir vänner så kanske ja upptäcker att det är det jag vill och inget annat.

Jag vet i alla fall att det finns något där som gör mig varm och trygg när jag tänker på henne och träffar henne...
  • Anonym (Chubby)
    Anonym (Hon) skrev 2011-08-26 09:36:09 följande:
    Jag tog mod till mig och skrev till henne... :))

Vi ska ses i helgen!

Middag bara jag och hon...

Hon känner som jag...

Har nog inte riktigt landat i mig ännu men härligt känns det!!

Jag svävar på små rosa moln... :))
    Vad kul... Grattis.

Själv har de också gått hyffsat bra... Har snackat med henne i alla fall och fick en kram till och med... 
Svar på tråden Varför så komplicerat?