Inlägg från: Anonym (bix) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bix)

Varför så komplicerat?

Jobba på att bli kompis, tycker jag. Är du rädd att bli avvisad eller göra bort dig har du ju mer på fötterna om ni lär känna varandra lite först. Du kanske får veta viktig information som pojkvän/man, syn på homosexualitet osv som bidrar till ditt beslut att berätta eller inte. 

Jag tycker du ska fortsätta skriva lite då och då och eftersom ni pratar lite om privatlivet också, är det väl inget problem att fråga om ni ska ses på en kopp kaffe nån dag? Känns det helt omöjligt, för fikaställen på tal, eller nåt annat ni kan göra ihop som är "kompisaktigt". Så fort du märker att det finns en lucka, tar du chansen att föreslå att ses i all enkelhet utanför jobbet. Jobbar ni tillsammans eller möter du henne i hennes yrkesroll förresten? 

OM du bestämmer dig för att berätta hur du känner, och det visar sig att hon inte känner likadant, kom ihåg att du inte gjort något fel - du får känna som du gör!

Lycka till och berätta här hur det går!! 

• Anonym (bix)

Blir så nyfiken....ni träffades genom jobbet, har aldrig setts utanför det, nu ses ni ibland, nu ses ni inte via hennes yrkesroll....du måste självlklart inte men vill du förtydliga lite vad ni har för roller i förhållande till varandra? Vad i nuläget gör det komplicerat att fråga om att gå och fika helt enkelt? 

Bra att skicka lite mejl sådär, hoppas du får svar! 

• Anonym (bix)
    Anonym (Hon) skrev 2011-08-08 16:08:53 följande:
    Jo jag har fått svar... :) har dock inte vågat fråga nåt ännu!
    Vad skrev hon då? Du behöver ju inte återge ordagrant men leder samtalet per mejl nån vart? Vi verkar vara några stycken här som hejar på dig!
  • Anonym (bix)
    Gunilla Hjälpsam skrev 2011-08-08 23:02:56 följande:
    De känslor du känner nu är fel... Jag tycker att det är dags att få hjälp för dessa känslor, de skall inte vara såhär. Ta dig lite tid för dig själv, lös korsord, lös sodokou, bara få dig själv på andra tankar än dessa syndiga tankar!! För din egen skull! För din familjs skull!

Mvh,
    Gunilla
    Kurator, Fjällundens Skola 1-6
    Haha, kul troll!
  • Anonym (bix)
    Anonym (Hon) skrev 2011-08-09 07:50:31 följande:
    Syndiga tankar? Menar du att det är syndigt att bli förälskad i någon? Eller att det är syndigt att inte våga fråga om en fika?? För min egen skull borde jag nog tala om för henne hur jag känner, min familj vill se mig lycklig så vad menar du? Jag läser kanske ditt inlägg på fel sätt men du får gärna förtydliga dig i det du skriver!!
    Jag håller med dig Kom igen nu! Skriv att du känner att sommaren håller på att ta slut, du har inte suttit ute i det fina vädret så mycket som du velat, nu vill du ta chansen att hinna det innan värmen försvinner. Så vill hon ses på den och den uteserveringen på torsdag efter jobbet? Gör det
  • Anonym (bix)
    Anonym (bix) skrev 2011-08-09 08:07:50 följande:
    Jag håller med dig Kom igen nu! Skriv att du känner att sommaren håller på att ta slut, du har inte suttit ute i det fina vädret så mycket som du velat, nu vill du ta chansen att hinna det innan värmen försvinner. Så vill hon ses på den och den uteserveringen på torsdag efter jobbet? Gör det
    Nej men, nu blev det fel inlägg som citerades ovan? Konstigt. Du förstår säkert att det var ditt inlägg som slutade "en enkel fika är väl inte svårt att fråga om?"...
  • Anonym (bix)
    Anonym (Hon) skrev 2011-08-09 14:45:46 följande:
    Jodå ni har så rätt!! Jag ska ta mig i kragen...
  • Anonym (bix)

Men ååå vad roligt! Vilken inspiration för oss "fegisar" att läsa om hur bra det går för er modiga kvinnor som tar tag i situationen!

Vill gärna höra hur det gick på middagen, även om det låter som om du har henne i en liten ask redan

Lycka till!!! 

Svar på tråden Varför så komplicerat?