Vilken förmedling valde ni?
Hej!
Den här frågan har diskuterats i trådar förut och alla har olika upplevelser. Vi har adopterat två ggr genom AC och det har funkat jättebra även om en del tycker de är opersonliga och svåra att få tag i. (Inte min uppfattning dock). Visst, de kommer inte ihåg mig personligen - men för oss har all kontakt funkat klockrent och proffsigt.
Mitt tips är att strunta i om någon är trevligare, personligare eller ngt annat och välja den (de) som ger er flest länder att välja mellan. Under processen kommer man behöva ha mkt kontakt och det kan kännas lockande att välja en org. där man träffar på en handläggare där personkemin stämmer. Men på lång sikt kommer de flesta inte ha någon kontakt med organisationen (åtminstone inte med handläggarna/adminstraionen, utan ev med lokalavdelningar) När det strular beror det oftast på att ngt händer i länderna och ibland har även de svenska organisationerna fått knapphändig info.
Som flera påpekat svänger det snabbt i adoptionsvärlden och ju fler länder som ni har dörrarna öppna till desto bätte.
Lycka till!!