Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

bildtråd för missbrukare

Nu tycker jag att vi i missbrukartråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m57227572.html ska börja visa upp våra älsklingar, och även de mindre älskade som försvann snabbt.

1 bild/vagn (så flera bilder på samma vagn är OK) per inlägg. Skriv gärna info om vganen, typ årsmodell, modellnamn, när den köptes, ny/begagnad, om den är såld hur länge du hade den osv.

• Svar på tråden bildtråd för missbrukare
  • stor grön drake

Graco Trekko 2010, färg geoffrey, köpt ny, fortfarande i våran ägo, dock hos min mamma för tillfället, då sonen är där och sover i vagn någorlunda ofta (både med och utan oss)

graco trekko soom liggvagn med åkpåseTrekkon som liggvagnTrekkon som sittvagnTrekkon med babyskyddetsover sött i trygghet från vind och sol

Som liggvagn med åkpåsen och en liten dyna under, sedan med en hemmasytt "hängmatta" när påsen blev för varm, till det settet även ett litet vind/solskydd som kunde knäppas ner som på bilden eller upp så det blev en liten kant och luftigare.
    Även som sittvagn och som travel-system med babyskyddet.
    En vagn som vi behövde då, men egentligen inte längre, men ingen (varken jag, mannen eller min mamma) vill skiljas från den

• stor grön drake

Emmaljunga Edge Duo Combi 2006 med sport chassi, ärvd hösten 2009. Färg Strike. Just nu dagisvagn.

Emmaljunga Edge Duo Combi , 2006, Strike, sport chassignuffe åker sittvagn numera =)pimpade footsackensänkta axelband på emmaljunga edgeskötväska Emmaljunga, färg Strike -06IMG_4953.JPG

Tycker den är så snygg med liggdelen.
    Footsacken var tråkig och tunn, så jag sydde på yttertyg och reflexer, genast bättre.
    Har även sytt hällor för att sänka bältet att passa ett mindre barn utan att behöva köpa svindyr minimizerdyna.
    Skötväskan och så hur man bäst skyddar en liten nyfiken unge från solen man drar interna myggnätet över handtaget och har en solskyddsgardin ovanpå/på sidan, alltså soltak

• stor grön drake

Emmaljunga Edge Duo Combi 2001, färg aquamarine
    Emmaljunga Classic Duo Combi 2002, färg Navy
    två vagnar som separat var i dåligt skick, men jag plockade godbitarna ur dem och fick en helt bra vagn med liggdel och extra klädsel, samt en med bra liggdel och hopplöst chassi som dög som balkongvagn.

före, synns ej på bilden, men plattorna som ska vara i sittdelstyget finns ej med, så den var oanvändbar som sittvagn. Köpte klädseln för 50kr, och när jag skulle hämta suflett-stommen fick jag resten av vagnen med.

har ingen före bild på classicen, men det var bara liggdelen och chassit, för sittdelen var trasig, tog den för klädseln, plattorna och reservdelar.

Efter, skitchassit och Navy liggdelen. Sufletten avr extremt solblekt, men själva liggdelen i toppskick. såld för 200kr (de som köpte den försöker nu sälja den för 600kr och fattar inte varför ingen köper...)

Efter, classic-chassit och finaste liggdelen, den hade spå cirklar fyllda med silver på innertyget, och jag var störtkär i den

Classic-klädseln

och Edge klädseln. Fick 800kr vid försäljning, tyckte det var bra iom att chassit var endå 9-10 år gammalt och rejält gungigt/svajjigt
  • stor grön drake

vagn #13 har hittat hem till mig

en lite trasig och väldigt misskött city cross som stått i uteföråd
    men med mycket tvätt och kärlek blev sittdelen såhär fin

hassit säljs så fort jaf får veta om bakhjulen behöver byts eller om det går att reparera. så då har jag en vagn mindre igen fast en lös sittdel extra...
Svar på tråden bildtråd för missbrukare