Kan man måla med väggfärg på ett träbord???
Ja, som frågan lyder.....Kan man det eller blir det helgalet?????
Ja, som frågan lyder.....Kan man det eller blir det helgalet?????
Ja visst kan du det. Men du får problem när du ska torka av det. Färgen släpper något och det blir ingen skyddad yta, så bordet kommer suga rejält om du spiller..
Klart man kan, men man får räkna med att det blir mindre hållbart än med en snickerilack.
Är du ute efter en matt finish? För det kommer du antagligen få om det inte rör sig om en högblank färg.
det ska vara lite matt och sen se lite slitet ut.--- så då kanske den är perfekt....
Jag har målat nån liten tavelram nån gång med väggfärg, men det blit en sån äcklig stäv yta som jag tycker är obehaglig att dra fingrarna över. Skulle inte måla ett bord med det.
Jag lånar din tråd lite TS :)
Har ett furubord som jag vill måla vitt , gärna lite genomskinligt vitt så man ser"träslaget" eller hur man säger.
Måste jag slipa till bordet så färgen fastnar och vad heter färgen man ska använda?
Någon som vet?
Ok tack kakmonster!
Jag fick rådet att absolut inte måla möbler med takfärg eller väggfärg. Det håller inte alls, då det är slitage på möbler. Så jag fick köpa ett betydligt dyrare färg, kommer inte ihåg vad det hette, men det är ju bara att fråga på färgaffären! Men bra blev det iaf!
hammarlack kanske