Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Nu räcker det!

Jättetrist att adoption har blivit så drabbat här på FL. Håller helt med dig men gör inte det, sluta engagera dig alltså - vi som är nya i den här världen uppskattar verkligen er "veteraner" i trådarna som kan ge goda råd och dela med er av era erfarenheter. Däremot så förstår jag om du inte orkar förklara och engagera dig i okunskapen längre. Det går till en viss gräns och sen får man nog helt enkelt, en del vill bara provocera och uppröra verkar det som.  

• villsågärna38
    chatnoir skrev 2011-08-07 20:08:06 följande:
    Nej, jag vill väl egentligen inte sluta bry mig. Tack vare det här forumet har jag min son idag! Tack vare andra som kommit längre än vi och som hjälpte oss att hitta rätt. Så jag vet hur viktigt det kan vara att få råd och tips från andra.
    Vi ska välja land om en månad nu. Efter lång väntan börjar det äntligen närma sig. Känns så spännande!!
  • villsågärna38
    Hjärtat längtar skrev 2011-08-07 20:45:08 följande:

Kanske är det dags att hålla sig borta från känsliga rummet, jag tycker det är där all skit skrivs.
    Här i det vanliga adoptionsforumet, har jag inte märkt särskilt mycket iaf.

Spännande? Vilka väljer ni mellan? Ni funderade på Taiwan va?

Jo Taiwan, Tjeckien och kanske Sri Lanka är länder vi funderar på. Har även varit inne på Etiopien men vi har bara stått 2,5 år i kö hos AC så vi lägger ner det, är så himla lång kö till det landet. Hur går det för er med utredningen? Kram
  • villsågärna38
    Hjärtat längtar skrev 2011-08-07 20:45:08 följande:

Kanske är det dags att hålla sig borta från känsliga rummet, jag tycker det är där all skit skrivs.
    Här i det vanliga adoptionsforumet, har jag inte märkt särskilt mycket iaf.

Spännande? Vilka väljer ni mellan? Ni funderade på Taiwan va?

Håller med om Känsliga rummet, spårar ofta ut där och jag som trodde att man skulle vara lite extra fingertoppskänslig i det forumet men, men... verkar som att kulturen här på FL har förändrats senaste året/åren.
  • villsågärna38
    Hjärtat längtar skrev 2011-08-07 21:14:19 följande:
    Spännande! ar Bfa sagt något om vad de tror passar för er?

Vi startar utredningen om två veckor, så det närmar sig!!! Pirrigt och nervöst, samtidigt som det känns ÄNTLIGEN!
    Nej vi har bara pratat löst med dem ännu. Ska ta tag i det igen i sept när vi har vårt medgivande på plats. Men syskon från Taiwan ligger ganska högt upp på listan som det ser ut nu. Oh va spännande för er att det äntligen sätter igång. Är ni fortfarande inne på Taiwan ni med?
  • villsågärna38
    Hjärtat längtar skrev 2011-08-07 21:20:06 följande:
    Kul om det blir Taiwan för er tycker jag!

Ja, Taiwan känns självklart för oss. Ser inget annat lika bra alternativ. Så om vi godkänns så blir det det. Och det är ingen kö att skicka så jag hoppas det går fort med utredningen! Skrattande

Lycka till i val av land!    

Kul!! Vi hade också skickat via BV om vi hade passat in på deras krav men tyvärr gör vi inte det men som tur är har vi kötid hos Bfa. Lycka till nu med er utredning!! Kram
  • villsågärna38
    maggan02 skrev 2011-08-13 20:46:20 följande:
    Håller absolut med dig !!!  (även om det känns svårt att låta bli ibland)

Allt för ofta känns det som detta forum "spårar ur"

Håller med!! Det är jättetrist att det är på det viset men vi får fortsätta kämpa vidare, vi som är seriösa och här av rätt anledning Har anmält flera inlägg senaste veckorna som plockats bort. Inte mkt mer man kan göra, blir ju bara extra ved på elden att gå i svaromål med de som är "dumma" i adoptionstrådarna.
  • villsågärna38
    Moderator skrev 2011-08-14 10:34:01 följande:
    Förstår att det känns jobbigt när det kommer provocerande inlägg i ett känsligt ämne.
    Mitt råd är att ni anmäler allt sådant för granskning.
    Ligger tråden i Känsliga Rummet så ska det överhuvudtaget inte förekomma någon debatt utan här handlar det om stöd och råd.
    I Allmänna forumet är det däremot tillåtet att debattera men i Känsliga Rummet bör sådant anmälas.
    /Moderator
    Tack för inlägget. Såg att ni stängt en tråd i Känsliga rummet som helt spårat ut. Jättebra! Tycker att det är rätt vanligt nuförtiden att många går över gränsen.
  • villsågärna38
    VNmamma skrev 2011-08-15 15:53:27 följande:
    I morse kom ännu en ts på temat "man kan inte älska ett adopterat barn lika mycket som ett biologiskt barn".

Tråden plockades snabbt bort.

En intressant sak med de här fejkade berättelserna är att de engagerar så många utan egen adoptionserfarenhet. Flera kommer med riktigt bra råd. Medvetenheten om (adopterade) barns behov verkar stor. Man vill gärna hjälpa. DET tycker jag är positivt.

ts avsikt att smutskasta adoptivföräldrar lyckas faktiskt inget vidare!
    Ja såg det. Jag anmälde TS och FL agerade jättesnabbt. De har inte stängt tråden men flyttat den. Undrar om det är samma person som postar om och om igen...
  • villsågärna38
    LyckaOchTålamod skrev 2011-08-15 16:48:25 följande:
    japp, dessa trådar:

www.familjeliv.se/Forum-26-74/m60500647.html

www.familjeliv.se/Forum-4-51/m60509012.html

TS vågar plötsligt inte svara på sin egen tråd när den flyttas ur Känsliga Rummet....vilket är ganska skumt, eller?

Jag förstår mig inte på alla dessa vett-lösa människor som på allvar tror (eller VILL tro) att kärlek sitter i vita & röda blodkroppar som MÅSTE vara av samma genetiska uppbyggnad som de föräldrar man bor hos, "annars går det inte att älska"..... osv

De borde skämmas Skäms  men eftersom det inte gör det så SKÄMS jag å deras vägnar:

FÖRLÅT FÖRLÅT! SÅ FÖRBANNAT KORKAD, OBILDAD  OCH ELAK JAG ÄR (å deras vägnar...)
Svar på tråden Nu räcker det!