Inlägg från: koalabjörn |Visa alla inlägg
  • koalabjörn

Nu räcker det!

Kära Chatnoir! Kyss

Jag håller med om att stämningen tyvärr har förändrats något här på FL. Plötsligt är det en handfull människor (oftast samma människor, som själva inte har något med adoption att göra) som startar upp den ena tråden efter den andra och  "trash-talkar", förnedrar , provocerar, smutskastar och gör sitt bästa att trycka ner folk på adoptionsforumet! Vad är det för människosyn? Och varför ska den tillåtas?

Finns det ingen respekt för de totalt 60 000 svenskar som är adopterade (från 60-talet och fram till idag), och deras familjer & vänner? Och för alla som längtar efter att bilda familj genom adoption och går på obligatoriska föräldrakurser, låter sig utredas, nagelfaras och kritiskt granskas av socialtjänsten i månader eller till och med år för att ta reda på om de är lämpliga föräldrar....Nalle

Jag tror vi måste bli bättre på att anmäla dessa elaka och totalt onödiga inlägg.

När jag började här på FL så var adoptionsforumet så gott som det enda forum jag hittade där man gav varandra goda råd, uppmuntran, erfarenheter och tips, utan att håna och dumförklara vilket pågår friskt på andra forum.

Bara inlägg nr 1 i denna tråd gör mig så trött...man tänker ska hela karusellen börja NU IGEN.....{#emotions_dlg.djavulsk}

Chatnoir! Du och ni andra seriösa har betytt mycket för mig under processen. Och jag kommer fortsätta söka era goda råd framöver.

Så snälla, lämna inte FL! Anmäl istället idioter med snedvriden människosyn! Vi hjälps åt! Cool

Kram {#emotions_dlg.flower}  koalan

Svar på tråden Nu räcker det!