• Mammatilltretroll

Iphone hjälp - min ena App har försvunnit

Köpte en Iphone 4 och är nöjd än så länge..

Undrar dock om någon vänlig kan hjälpa mig?

1) Jag har laddat ner Sveriges Radios app men ser den inte på skärmen. Har bläddrat fram och tillbaka och maken har tittat men den finns verkligen inte där.
    Om jag tar upp sökfunktionen och söker så hittar telefonen att den finns även om jag inte ser var ikonen ligger...
    Om jag går in på Appstore så står det att den redan är installerad.
    Hur gör jag för att se den bland alla andra appar?

2) Jag har laddat ner Kamera+ appen för att det skulle bli bättre foton typ..
    Men när jag tagit ett foto och ska ladda upp på Facebook så står det inte "uppladat via min iphone" utan det står bara "via camera+".
    Hur gör jag om det ska stå "via iphone" istället?

3) Hittar ingen bra app som min hotmail funkar i.
    Har en gratis och en betalapp hotmail.
    Kan läsa mailen men inte svara...

Snälla hjälp

• Svar på tråden Iphone hjälp - min ena App har försvunnit
  • Meus Veritas

Ang hotmailen så skulle jag koppla den till outlook appen som finns.

Har du prövat att säkerhetskopera telefonen så kanske radio appen ploppar upp.

• sportpappa

1) Appen kanske ligger i en mapp. Ikonen är svart med SR-logga och har namnet Play.

2) Om du laddar upp via Camera+ så kommer det stå uppladdat via Camera+. Det är bara att acceptera. De som gjort Camera+-appen vill exponera användningen av deras app.

3) Jag tycker att hotmail fungerar bra i standardappen Mail, dvs. använd inte någon speciell hotmail-app.

• Kaosmamma

1. Har du råkat ta bort den? Om så är fallet så kan du bara ta in den i telefonen igen. Tryck på installera och se vad som händer. Eller så kanske du har flyttat den till någon mapp?

2. Om du har fb appen så laddar du upp fotot därifrån istället för direkt från camera+, då står det uppladdat via iphone ist.

3. Hotmail funkar bra utan app, jag har min mejl i telefonen via one.com

• Lumo

Har du extremt många appar så att samtliga sidor är fulla? Verkar finnas ett maxtal på antal sidor du kan ha o när de är fulla ramlar apparna "ute i rymden". Genom att lägga appar i mappar så ploppar de appar som hamnat i rymden upp när det finns plats på sidan igen. Alt om du tar bort appar så dyker de gömda upp.

• Stjärnstoft

Kan sr appen hamnat på en alldeles egen sida?? Bläddra så långt du kan åt höger så kanske den ligger där.

• sportpappa

Intressant att antalet synliga appar är begränsade. Jag har kollat upp begränsningen:
    11 sidor med appar eller foldrar
    16 appar eller foldrar per sida

Det ger 11 x 16 = 176 appar + 4 stycken längst ner => 180 appar

Om man däremot lägger till foldrar så går det att få in ännu fler:
    12 appar per folder

Det ger 12 x 11 x 16 = 2112 appar om alla ligger i foldrar
    Det går även att lägga 4 foldrar längst ner med 12 appar i varje => 4 x 12 = 48 appar till
    Totalt: 2112 + 48 = 2160 appar!

Man kanske ska fråga sig om man använder alla appar innan man börjar trycka in alla i olika foldrar för att alla ska vara synliga Flört

• Lumo

Sportpappa - jo jag upptäckte detta problem då min mobil kraschade o alla appar slängdes ur sina mappar i en salig oordning, hälften hamnade utanför sidorna o försvann! :-0

Svar på tråden Iphone hjälp - min ena App har försvunnit