Inlägg från: myessence |Visa alla inlägg
  • myessence

Aprilbebis 2012

Hej hej, flyttar hit från augustitråden då jag plussat idag på bim-5 Glad

• myessence

Skriver in mig på listan:

{#emotions_dlg.flower} BF-lista Gravid

27/3 Monisen (andra barnet, 30 år)
    1/4 Sahara 28 (första barnet 28 år)
    7/4 Samhain Sally (första barnet 29 år)
    8/4 Sand84 (första barnet, 27år)
    9/4  pinkiepie    (andra barnet, 33 år)  
    14/4 Mauritius (andra barnet 34 år)
    17/4 Alexaa (första barnet, 26år)
    20/4 Sockerbrallan (första barnet, 28 år)
    22/4 Myessence (första barnet, 21 år)

NINACRT: Jag räknar från äl, då jag hade väldigt lång cykel denna månad.  

• myessence
    Ljushuvudet skrev 2011-08-09 18:26:41 följande:
    Stort grattis till dig Vi har BF ganska nära varandra, kul!
    Stort grattis till dig medSkrattande, Ja, enligt familjeliv har jag bf 20 april och enl fertilityfriend den 22, så jag kör med den 22 så länge, lär ju ändå bli flyttad vid ulFlört

• myessence

Jag har oxå fått symptom väldigt tidigt, är på BIM -4 idag, (såg ett plus på BIM-6, men blev säker först igår) Jag mår illa men har samtidigt fått en väldig aptit, känner mig varm/febrig, trött, ont i ryggslutet samt mycket molande i magen. Kan ha räknat fel då jag plussat så tidigt men bara någon dag isf för jag har anv både cb-ältest och fertilitetsmonitor denna månad så vet ju nästan exakt när äl skedde. 

• myessence

Ni som nyligen plussat, när tänker ni ringa BM? jag tänkte ringa på måndag, då har jag iaf passerat BIM.
    Om jag inte får någon tid för tidigt vul kommer jag gå privat, det är både jag och sambon väldigt överens om.

Det är ingen idé att göra ett vul förens v6-7 va?

• myessence

Jag får molvärk när jag suttit en stund, nu på kvällen efter jobbet har det molat ordentligt, samma sak igår när jag skulle lägga mig för att sova.

Blev sjukt illamående en vecka efter plusset förra graviditeten (ma v14) som höll i sig till ma:t konstaterades.. så jag vet ju vad jag troligtvis har att vänta. Var på apoteket igår och köpte på mig 2 askar postafen, hänns skönt att ha det hemma när det riktiga illamåendet kommer.

Det illamående jag har nu går över om jag bara äter.. vilket jag gör mkt då jag är konstant hungrig (är inte stor i maten i vanliga fall) 

• myessence
    Hej på er, idag var det första dagen på ny avd på jobbet, och fyy så illa jag mådde. kunde inte alls koncentrera mig och ta in information ordentligt, det enda jag tänkte på var att hålla mig så jag inte spyddeRynkar på näsan Det är lite väl tidigt för ett sådant här illamående redan tycker jag, förra gången kom det i v 6-7 någongång, nu är jag ju bara i början på v5. 

Har ni något bra tips mot illamåendet? jag småäter lite och ofta, det hjälper till viss del, sedan tar jag även en tabl (postafen) på morgonen innan jag går upp..

• myessence
    Maximumtaste skrev 2011-08-16 07:18:48 följande:
    Hallo tjejer.. Jag fick en tid på gyn igår för jag hade lite ondare i magen än vad jag brukar och eftersom jag haft ett x så fick jag komma direkt på ett vul.. va i v 4+6 igår så ett foster är svårt att se sa dem men dem visade mig på skärmen att det fanns två fostersäckar! Man såg en liten vit prick i dem där säckarna:) så vi får se om det blir tvillingar nu då:) läkaren sa att det är inte säkert det är två nästa ultraljud för den andra kan ta näringen av den ena.. Min kille trodde jag skämta när jag ringde efteråt för vi har pratat om att det är tvillingar hehe.. Ska bli kul att se:) va en lättnad att se att det var något i livmodern denna gång iaf:)
    Åh vad spännandeSkrattande Häftigt att man kan se redan nu. Hoppas det blir 2 om det är vad ni villSolig
  • myessence
    hannisfashionista skrev 2011-08-16 08:37:10 följande:
    En fråga till, när ska man ringa till BM för att boka inskrivning? 
    Jag ringde idag, fick tid för hälsosamtal nästa vecka 23/8, blev lite förvånad att jag fick tid så snabbt, förra gången fick jag vänta över en månad. 

Kommer att prata med bm om ett tidigt vul och om jag inte får det kommer jag gå privat.
  • myessence

Hej, jag har varit hos BM idag på hälsosamtal. Ska på UL om en månad och även ha inskrivning samma dag. Pratade även med BM om mitt illamående och hon tyckte jag skulle ringa KK och få lergigan samt sjukskriva mig resten av veckan.

Har ni andra fått någon tid för UL/VUL? ska ni gå privat eller hos landstinget?

Svar på tråden Aprilbebis 2012