• Sand84

Aprilbebis 2012

Plussade igår, så jag tänkte joina den här tråden :)
    Bf bör vara runt 8/4 om  jag har räknat rätt.
    Är skitnervös, dels för att det är första barnet och dels för att jag inte var helt mentalt förberedd,
    även om vi har pratat om det.
    Men jag är iaf glad (och sambon med), behöver nog bara smälta beskedet lite till.

Grattis till alla som har plussat! Glad

• Sand84

{#emotions_dlg.flower} BF-lista Gravid

1/4 Sahara 28 (första barnet 28 år)
    7/4 Samhain Sally (första barnet 29 år)
    8/4 Sand84 (första barnet, 27år)
    9/4  pinkiepie    (andra barnet, 33 år) 
    17/4 Alexaa (första barnet, 26år)
    20/4 Sockerbrallan (första barnet, 28 år)

La till mig på listan också Glad

• Sand84

{#emotions_dlg.flower} BF-lista Gravid

1/4 Sahara 28 (första barnet 28 år)
    7/4 Samhain Sally (första barnet 29 år)
    8/4 Sand84 (första barnet, 27år)
    9/4  pinkiepie    (andra barnet, 33 år) 
    14/4  Mauritius (andra barnet, 34 år)
    17/4 Alexaa (första barnet, 26år)
    20/4 Sockerbrallan (första barnet, 28 år)

Nu tror jag alla kom med också Flört

• Sand84

Jag mår ganska bra faktiskt.
    Har som en lätt träningsvärk i magen och mår lite småilla (inte så jag vill kräkas, men det ligger där i bakgrunden).
    I övrigt är jag sinnessjukt trött.
    Har knappt kännt av något i brösten dock.

Jag håller tummarna för att jag inte behöver må värre än såhär.

• Sand84
    Smarkan skrev 2011-08-09 11:08:03 följande:
    Är oxå sinnessjukt trött. Nej hade en kompis som från vecka 5 till 14 med båda graviditeterna dessutom mådde illa varenda kväll. Jag mår otroligt bra tycker jag ändå. Visst känner man av det ömmar både bröst och mage. Har du fått tid hos barnmorskan för inskrivning? Känns som att det är först då man kommer fatta att det är sant=)
    Jag tänkte att jag ska ringa dit idag eller imorgon. Ska bara välja om jag vill vända mig till den lokala inom komunen eller någon annan i närheten. :)
    Har du fått tid för inskrivning?
  • Sand84
    Mauritius skrev 2011-08-09 11:04:49 följande:
    Jag känner absolut ingenting ännu. Nar jag var gravid med vår dotter kände jag i brösten direkt och förra gången kände jag heller ingenting, den graviditeten resulterade tyvärr i MF i v 14 men det var en pojke så det kan ju finnas en chans att detta oxå är det eftersom jag inte har några symptom.. Skrattande 
    Skönt att du får må bra :)
    Hoppas det håller i sig så för dig.
  • Sand84
    Smarkan skrev 2011-08-09 11:16:23 följande:
    Jo jag har fått tid den 2/9 för provtagning och 15/9 för inskrivning.
    När tänker ni berätta för nära och kära då?
    Vi vill vänta lite med. Mina föräldrar har redan 8 barnbarn (jag har många syskon) så för dom blir det ingen större förändring men för svärföräldrarna blir det första barnbarnet.
    Vi berättade för min mamma bara nån timma efter att vi plussat. Hon är väldigt lugn och stabil och vi har väldigt nära kontakt med henne, så det känns skönt att hon vet.
    Sambon ville gärna berätta för sin familj också, snarast, så vi får se när det blir eftersom han inte vill ta det över telefon. Det blir första barnbarnet för både hans och mina föräldrar.

Övriga nära och kära (vänner osv), kommer vi inte berätta för förrän efter vecka 12/när det börjar synas.
  • Sand84

Jag känner mig så fjollig.
    Skulle ringa mvc och boka tid för inskrivning. Då plötsligt fick jag för mig att jag säkert inbillat mig(trots kraftiga symptom och ett plus på testet).
    Jag har läst så mycket om spökstreck osv så jag gick ner till apoteket och köpte ett digitalt test.
    Nu sitter jag och väntar på att bli kissnödig Tungan ute

• Sand84

Man kan se om man är i vecka 3-4, 4-5, eller längre än så. :)
    Känns som att det är mer bekräftat när det står "gravid" än när det "bara" är ett plus.

Svar på tråden Aprilbebis 2012