Aprilbebis 2012
Man får först tid för hälsosamtal och runt V8 och uppåt får man tid för inkrivning.
Man får först tid för hälsosamtal och runt V8 och uppåt får man tid för inkrivning.
Å va jobbigt ja hatar att man ska behöva vänta så länge. hälsosamtalet är ändå viktig då man får veta vad man ska äta å inte äta å sånt.. Finns det inget annat BVC du kan gå till.
Hej jag gick in i vecka 7 idag och är oxå jätte orolig för missfall ja va hos barnmorskan i veckan för hälsosamtal och då berättade jag att ja e jätte orolig och blir stressad och tänker att stress kan påverka missfall men bm sa att jag borde vara lugn och hon sa att man kan inte framkalla missfall på något sätt får man missfall betyder det att det är fel på embryot elr att något har gått fel under befruktningen och det kan man inte göra något åt. så länge fostret är frisk kommer allt gå bra sa hon. Nu e jag lite lugnare och tänker om jag får missfall då vad det fel på fostret.
Jag läste oxå någonstans om man mår väldigt illa och spyr har man mindre risk för missfall vet inte hur mycket det stämmer men..
Jag va på vul idag 6+3 allt såg bra ut den satt på rätt ställe men barmorskan sa att det är tidigt att se fostret än så hon såg typ bara en prick som hon trodde va barnet ja som trodde att jag skulle få höra hjärtljud ska tillbaka nästa vecka igen hon gjorde mig orolig
Jag gjorde vul förra veckan på vasakliniken i Gbg det kostade 500kr och jag tror deras vul aparat var en av de nyaste för bara en dag innan var jag på gynakuten å gjorde vul men barnmorskan kunde inte hitta fostret
Och man såg jätte dåligt på deras skärm men på vasakliniken var det helt annat man kunde klart och tydligt se fostret och även höra hjärtljuden 6+2 då
Så jag kan rekommendera vasakliniken.
Jag va på inskrivningen idag hade högt blodsocker :(
hoppas att det bara var så idag ska på nytt besök nästa vecka och kolla det
igen
Nej det va inte jag blodtycket var helt normalt men blodsockret låg på 9 men jag hade ätit och druckit juice precis innan så vi får se hur det ser ut nästa vecka
Bm sa att upp till 8 är normalt så jätte högt har jag ju inte men får se hoppas inte det blir typ graviddiabetes elr nått sånt :/
På inskrivningen testade de för blodsockret
Jag går in i vecka 11 på lördag och har gått ner 3 kilo
Jag tänkte på en sak får man filma på rul med mobil eller kamera för det skulle vart jätte kul å få titta på det hemma har ju sätt massa videos på youtube från ultraljud där folk filmar jag vet ju att man ibland får köpa dvd men om de inte har det får man väll filma själv eller??
Min bm tyckte att jag skulle få göra cellprov livmodehalsen som man gör vid 23 år och eftersom jag blir 23 nästa månad fick jag en tid som var idag
Jag gick till BVC idag då för att ta provet hade ingen aning om hur det går till å sånt sen när jag kommer in till bm ser jag en vul aparat Gud vad glad jag blev hon tog provet sen gjorde hon vul min baby va så sööt såg ut som en nalle med armar och ben men den sov så fick inte se den röra på sig den va 3,8cm i vecka 11 (10+5 )nu har en vecka till missfallrisken miskar
Va roligt att ba gå till bm och göra vul liksom det hade jag inte väntat sen visste jag inte att de hade vul aparater på BVC
Nej först gjorde hon gynekologisk undersökning
sen tog hon cellprov med en liten borste typ som hon skrapade lite med på livmodershalsen och det som kom med på borsten använder de till provet.
när hon var klar satte hon på vul apparaten för att titta hur det såg ut där inne :))
Hej
Tycker ni att jag ska göra kub test ?? Är 23 år och bm tyckte inte vi behövde får isåfall göra det privat men jag kan inte bestämma mig känner oro ibland och ibland inte sen är jag i vecka 11+3 så får nog bestämma oss snart om vi ska göra ett testet vad tycker ni ??
Jag tänker att det är nog lika bra att inte göra kubb test för jag vill ju behålla barnet vilket som
Jag är i vecka 15 och har gått ner 3kg d e för att jag kräks fortfarande mycket sen kan jag inte äta riktigt :(
Ja är jätte sugen på nutella chockad kan sitta med en sked och äta nutella framför tv :))
Mina bröst har växt enormt mycket så att jag har ont i ryggen har köpt sport topp idag som jag måste ha på mig när jag är hemma och på natten när jag sover annars känns dem så tunga och jag vaknar med ryggvärk
Ha ni också samma ??
går in i v 18 imon
Emellie: jag hade navelpiercing men jag tog ut den efter rul nu har den växt igen typ bara på någon vecka.
Man kan få fula bristningar vid hålet om man inte tar ut den i tid men jag har sett att det finns gravid piercing man kan ha om man inte vill ta ut den då e det en lång gummi stav.
Jag kan inte sova inte äta inte sitta vet inte vart jag ska ta vägen vill inte vara ensam för då snurrar alla tankarna om å om igen och jag är rädd för att jag ska bli knäpp.
Det var vårt första barn första graviditet å vi var så förväntansfulla allt såg bra ut jätte bra tillochmed.
att få missfall tidigt kan jag förstå men att föda fram ett barn ett dött barn så här sent 3 månader innan bf är det värsta man kan göra.
Skjälva förlossningen och värkarbetet gick så Fort jag hade anhöriga med mig och hade väldigt ont men visade inte min smärta alla trodde att det skulle dröja länge av någon anledning fick jag 40 graders feber och frossa jag bara log med 3 filtar i sängen och såg själv helt döende ut
läkarna hade lovat mig om att ge mycket smärtlindring för annars vägrade jag föda jag ville ha kejsarsnitt
Jag fick tabletter som skulle sätta igång förlossningen var 3 timma och efter den 3 gången kände jag hur ont det började göra jag ville ha smärtlindringen men bm tyckte att det var för tidigt än ja låg alldeles tyst i sängen och kollade upp i taket jag hade redan en smärta som var värre än värkarna så jag brydde mig inte om värkarna alls
Jag sa till bm att hon skulle kolla hur mycket jag var öppen men hon sa att det var alldeles för tidigt att det skulle dröja flera timmar till men hon kontrollerade ändå för att göra mig nöjd och hon blev alldeles chockad jag var öppen helt och bebisen var snart ute de hann inte ens göra ordning sängen bara på en enda kryssning var bebisen ute tack gode Gud att det gick så snabbt
Jag tycker att jag var så duktig så lugn som inte ens skrek en endaste gång vid förlossningen jag är så stolt över mig själv att jag klarade av detta
Bebisen föddes 25 dec juldagen
31 cm
630 g
24+5 v